
TA DOKUMENT JE IZBOR ODZIVOV JAVNOSTI, KI NASLAVLJAJO VARUHA PRAVIC GLEDALCEV IN 

POSLUŠALCEV, IN JE NAMENJEN ZA OBVEŠČANJE UREDNIKOV OZIROMA UREDNIŠTEV RTV SLOVENIJA 

TER SEZNANJANJE OBČINSTVA Z OBRAVNAVO NJIHOVIH ODZIVOV. VSEBINE ALI DELOV VSEBIN NI 

DOVOLJENO UPORABLJATI V NOBENEM DRUGEM KONTEKSTU. 

 

MESEČNO POROČILO O ODZIVIH OBČINSTVA 

JUNIJ 2024 
Povzetek odzivov in odgovorov z izbranimi poudarki, mnenja in priporočila, statistika 

 

 

Objava na spletnem naslovu www.rtvslo.si/varuh: 15. 7. 2024 

Končna redakcija: 15. 7. 2024 

Pripravile: Marica Uršič Zupan, Katja Karlin Musulin in Mirjana Bijelić 

 

Poudarki v odzivih in odgovorih ter mnenja in priporočila za junij 2024 

Junija je varuhinja prejela 212 odzivov občinstva, kar je nekoliko več kot maja, za dobro petino 

več kot junija lani (174 odzivov) in skoraj enako kot v rekordnem letu 2022. Število odzivov torej 

kaže nadpovprečno odzivanje občinstva. 

Odzivi so bili zelo razpršeni in razporejeni precej drugače kot sicer. Izrazito pod večmesečnim 

povprečjem je bil delež odzivov na Informativni progam TV Slovenija. Nanj se je odzvalo samo 

23 gledalcev. Med odzivi je bilo največ kritičnih mnenj o posameznih programih, oddajah in 

voditeljih; Petra Marc pa je prejela dve pohvali za feljtonsko oddajo Panika vzhoda. Prišli sta 

tudi dve pritožbi, obe upravičeni: manjši zdrs v večernih Poročilih 16. junija o povabilu Rusiji na 

konferenco je opazilo in priznalo že uredništvo, pri oddaji Koda pa je varuhinja med presojo 

ugotovila kršitev poklicnih meril, saj uredništvo na šest hudih očitkov nekdanje zaposlene 

Medicorju  ni pridobilo odziva Medicorja. 

Drugo kršitev poklicnih meril je varuhinja ugotovila pri presoji prispevka na MMC-ju. Pripravila 

ga je novinarka, ki sodeluje tudi z Radiem Študent, v njem pa povzela očitke Radia Študent 

vodstvu ŠOU. Zato je varuhinja ugotovila nasprotje interesov in dvom v nepristranskost 

poročanja. Upravičenih je bilo tudi nekaj pritožb zaradi nepravilnih ali manjkajočih podnapisov 

in napačne vremenske slike na TV Slovenija. Pri večini drugih pritožb, skupaj jih je bilo kar 33, 

pa je varuhinja ugotovila, da kršitev programskih standardov ali poklicnih meril ni bilo. 

Nadpovprečno število odzivov, kar 20, je junija prejel Športni program TV Slovenija, največ 

seveda zaradi Evropskega prvenstva v nogometu. Gledalci so pričakovali, da bo TV Slovenija 

prenašala vse tekme, ker pa je prenašala samo tekme slovenske reprezentance in po eno tekmo 

na dan, so bili prve dni prvenstva, ko je bilo na sporedu več tekem, gledalci razočarani. Varuhinja 

je vsem odgovorila s pojasnilom uredništva in z razmislekom za širši družbeni angažma, ki bi 

omogočil, da bi gledalci na javni TV lahko spremljali vse pomembne tekme. 

http://www.rtvslo.si/varuh


2 
 

Veliko kritičnih odzivov je bilo junija tudi na oglasne oddaje, največ na TV-prodajo, dva sta bila 

na radijske oglasne oddaje. Gledalce motijo vsebine oglasnih oddaj, njihovo prepogosto 

predvajanje, pri radijskih pa tudi slaba označitev takšne oddaje med predvajanjem.  

Pri programu Prvega programa Radia Slovenija sta bila dva poslušalca kritična tudi do 

zmanjšanja števila premiernih oddaj in krajšega oziroma ukinjenega nočnega programa. 

Na TV Slovenija je bilo veliko odzivov na Kulturni in umetniški program. Med njimi je bilo kar pet 

pohval za neposredni prenos koncerta Praške filharmonije iz Cankarjevega doma. Trije gledalci 

pa so bili razočarani, ker TV Slovenija letos ni prenašala 53. tabora slovenskih pevskih zborov v 

Šentvidu pri Stični, temveč je po njem pripravila samo reportažo.  

Med odzivi na MMC so spet prevladovali uporabniki, ki so se pritoževali zaradi moderiranja. 

Varuhinja je večino zavrnila kot neutemeljene, prav tako še dve pritožbi nad novinarskimi 

vsebinami. 

O rabi jezika junija ni bilo večjih pritožb ali pripomb, najzanimivejša je bila glede pozdrava 

»Dober večer« pred začetkom Dnevnika: naj se povsem prilagaja dolžini svetlega dela dneva in 

letnemu času ali tudi bontonu, ki temu sledi le deloma? 

 

 

 

 

  



3 
 

Kazalo vsebine 

TELEVIZIJA SLOVENIJA .............................................................................................................................. 5 

 INFORMATIVNI PROGRAM ....................................................................................................... 5 
Poročila ob 22h, 16. 6.: »Rusija na konferenco ni bila povabljena« ................................................. 5 

Koda: Zdravniške napake, 22. 6: »Pričakoval bi še mnenje obtožene strani, česar ni bilo« ............. 5 

Mednarodna obzorja: Pohvali oddaji Panika vzhoda, 13. 6. ............................................................ 7 

 KULTURNI IN UMETNIŠKI PROGRAM ....................................................................................... 7 
Zakaj ni bilo prenosa 53. tabora slovenskih pevskih zborov v Šentvidu pri Stični? .......................... 7 

Slavnostni koncert ob 30-letnici Zavoda sv. Stanislava: nedostopnost posnetka koncerta ............. 8 

Pobuda: »Spet potrebujemo Profesorja Baltazarja« ........................................................................ 9 

Pohvale za prenos koncerta Praške filharmonije, 7. 6. .................................................................. 10 

 RAZVEDRILNI PROGRAM ........................................................................................................ 11 
Pobuda: Še kakšen kviz .................................................................................................................. 11 

 ŠPORTNI PROGRAM ............................................................................................................... 12 
Evropsko prvenstvo v nogometu: »Štiri leta se čaka in vi predvajate samo eno tekmo na dan« ... 12 

»Izogibanje hitri hoji v programih TV Slovenija« ............................................................................ 14 

»Zakaj ste pri predvajanju dirke izpustili Lendavo? ........................................................................ 15 

»Nadaljevanja kajakaškega Corse ni bilo niti na MMC-ju« ............................................................. 15 

Mnenje o komentatorju Dirke po Sloveniji .................................................................................... 15 

 SPLOŠNO ................................................................................................................................ 16 
Mnenja ........................................................................................................................................... 16 

RADIO SLOVENIJA .................................................................................................................................. 16 

 RADIO PRVI ............................................................................................................................ 16 
Razkošje v glavi, 8. 6.: »Protest zaradi kršitve volilnega molka« .................................................... 16 

Preveč ponovitev ........................................................................................................................... 18 

Mnenje o nočnem programu ......................................................................................................... 19 

 RADIO SPLOŠNO ..................................................................................................................... 19 
Pohvala radijskim oddajam in pobuda ustvarjalcem ...................................................................... 19 

MMC ...................................................................................................................................................... 20 

 NOVINARSKE VSEBINE ........................................................................................................... 20 
»Nekorektno poročanje o napadu na policista v Mannheimu« ..................................................... 20 

»Odziv na članek o ŠOU v Ljubljani« .............................................................................................. 21 

Očitki intervjuju s Petro Marc: »Smatram, da je članek napisan enostransko« ............................. 25 

 UPORABNIŠKE VSEBINE.......................................................................................................... 27 
»Zelo jezen uporabnik MMC-ja« .................................................................................................... 27 

»Neučinkovito moderiranje neprimernih komentarjev na MMC« ................................................. 28 

Onemogočeno komentiranje pod novico o sprejemanju novega zakona o LGBT .......................... 30 

Pomotoma označena možnost komentiranja izven delovnega časa .............................................. 30 



4 
 

 STORITVE ............................................................................................................................... 31 
Zakaj prihaja do zamud pri dostavi plošč Tomaža Pengova Odpotovanja? .................................... 31 

RTV SLOVENIJA ...................................................................................................................................... 32 

 JEZIKOVNA KULTURA ............................................................................................................. 32 
Dnevnik: Je ob 18.57 primerno pozdraviti gledalce z »Dober večer«? .......................................... 32 

»Statistike prvega polčasa tekme SLO-DAN v hrvaščini« ............................................................... 33 

Mnenje o uporabi besede ''gužva'' ................................................................................................ 35 

 OGLAŠEVANJE ........................................................................................................................ 35 
Spet o moteči TV-prodaji ............................................................................................................... 35 

»Na HRT so med kvizom samo kratke reklame« ............................................................................ 37 

»Na radiu, če začneš poslušati na sredini, ne veš, da gre za oglas« ............................................... 38 

 TEHNIČNE ZADEVE ................................................................................................................. 39 
Dnevnik, 10. 6.: Tehnične težave pri vremenski napovedi ............................................................. 39 

»Katastrofalno poslabšanje podnapisov pri informativnem programu« ........................................ 40 

Oddaja Potepanja-- Barangolások, 25. 6., brez podnapisov ........................................................... 42 

 SPLOŠNO ................................................................................................................................ 43 
Neodzivnost odgovornih urednikov glede predloga vprašanj na soočenjih pred volitvami v 

Evropski parlament ........................................................................................................................ 43 

Poročanje o letalski protitočni obrambi: »V prispevkih mnenja stroke o neučinkovitosti nikoli ne 

navedete« ...................................................................................................................................... 46 

Pobuda: več pogovorov o tem, kako preprečiti nestrpnost, nasilje … ........................................... 48 

Pohvala za ozaveščanje javnosti .................................................................................................... 48 

STATISTIKA ............................................................................................................................................. 49 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  



5 
 

TELEVIZIJA SLOVENIJA 

 INFORMATIVNI PROGRAM 

Poročila ob 22h, 16. 6.: »Rusija na konferenco ni bila povabljena« 

Gledalka M. T. se je pritožila nad informacijo, objavljeno v Poročilih ob 22h, 16. junija:  

»V oddaji Poročila (ob 22.05) v nedeljo, 16. 6. 2024, me je zmotila informacija, da je Rusija 

zavrnila udeležbo na konferenci za Ukrajino v Švici. To se mi zdi manipulacija. Rusija na 

konferenco ni bila povabljena. /…/« 

Urednica Uredništva dnevnoinformativnih oddaj TV Slovenija Maša Tomažin Hladen 

Hvala za opozorilo. Res je šlo za napako in se zanjo opravičujemo. 

 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Menim, da je urednica primerno priznala napako in se zanjo opravičila.  

Popraviti napako za nazaj ni mogoče, glede na pojasnilo pa upam, da bo vaše opozorilo vplivalo 

na še pozornejše delo uredništva.  

 

Koda: Zdravniške napake, 22. 6: »Pričakoval bi še mnenje obtožene strani, česar 

ni bilo« 

Gledalec M. T. se je odzval na prispevek v oddaji Koda, 22. junija, z naslovom Zdravniške napake: 

»Kot srčni bolnik, član Društva na srcu operiranih in dolgoletni pacient MC Medicor, sem z 

olajšanjem sprejel informacijo, da je MC Medicor odpravil očitane nepravilnosti in znova začel s 

programom operacij na odprtem srcu. Poglavitne nepravilnosti, ki so bile očitane vodstvu tega 

tretjega slovenskega kardiovaskularnega centra, so bile torej odpravljene, je poročalo slovensko 

časopisje. Že pred časom je o vsem tem slovensko javnost podrobneje seznanila izvršna 

direktorica akad. prof. dr. Marjeta Zorc v oddaji Intervju TV Slovenija. Strokovni nadzor pristojnih 

organov in ustanov zaradi očitanih domnevnih nepravilnosti pri operaciji starejše gospe oktobra 

lani po prijavi njunih hčera, pa še ni končan. Upajmo, da bo kmalu. Ko sem si torej oddahnil, pa 

je kot strela z jasnega odjeknila oddaja Koda na TV Slovenija v petek, 22. junija 2024, ki jo je 

vodila Ines Kočar. Prvi del oddaje, ki je govorila o zdravniških napakah, je bil vnovič namenjen 

očitkom na rovaš MC Medicor in njenega vodstva. V bistvu so bile ponovljene domneve, o katerih 

je že pred časom po prijavi v dnevnoinformativnih oddajah poročala tudi TV Slovenija. 

Pravzaprav čisto ponavljanje domnev, nič novega, razen dodatnih novih dvomom oz. obtožb 

nekdanje uslužbenke MC Medicor o domnevnih napakah, ki naj bi jih vodstvo ustanove skrivalo 

(več bolnikov kot postelj, 12 operacij na dan, zavajanje Zdravstvene zavarovalnice z napačnimi 

podatki, delo sester brez licenc in celo oseb, ki naj bi bile po poklicu natakarice in šivilje ...). Zelo 

težke besede. Kot bolnik in v tem primeru tudi gledalec, bi pri tem pričakoval še mnenje obtožene 

strani, torej vodstva MC Medicor, česar ni bilo. V nadaljevanju so sicer bili zgolj objavljeni deli 

oz. odlomki iz oddaje Intervju, v katerem je gostovala akad. prof. dr. Marjeta Zorc, izvršna 

https://365.rtvslo.si/arhiv/porocila/175053592
https://365.rtvslo.si/arhiv/koda/175055097


6 
 

direktorica MC Medicor. To je bilo edino novinarsko uredniško korektno in objektivno, ostali del 

oddaje pa zelo, zelo enostranski in neuravnotežen. Slišali oz. videli smo zgolj eno plat medalje, 

zato bodo najbrž zaradi zaščite dobrega imena posegli po pravnih sredstvih - sploh, ker je pravna 

pisarna Čeferin avtorici posredovala točne in relevantne informacije. 

Gospa varuhinja, to me je globoko prizadelo (še bolj pa zagotovo obtoženo dr. Zorčevo, predano 

in srčno zdravnico ter osebje njene ustanove) in zato vas prosim, da naj se v bodoče pri tako 

občutljivih temah, kot so zdravniške napake, objektivno in argumentirano prikažeta obe plati 

medalje. Tega res ni bilo. Tudi ne sprejemam navedb, da nekdo ne želi biti imenovan - zakaj ne, 

če ima za obtožbe v rokah argumente, se mu ni treba ničesar bati in se skrivati v anonimnosti. 

To delajo slabiči. Če pa želi nagajati, po krivem obtoževati ali se celo maščevati zaradi lastnih 

napak in nepravilnosti, pa je zavržno dejanje. Pričakujem, da boste v skladu z vašimi 

pristojnostmi ukrepali, da se kaj takšnega več ne ponovi.« 

Urednica oddaje Ines Kočar 

Oddajo Koda, ki je bila na sporedu 22. 6., smo namenili domnevnim zdravniškim napakam in 

primeru smrti bolnice v Medicorju, ker smo pridobili kar nekaj novih informacij o opravljenem 

nadzoru Zbornice zdravstvene in babiške nege, o odločitvi ministrstva, da vendarle odredi 

sistemski nadzor, predvsem pa pričanje zaposlene o številnih nepravilnostih v Medicorjevih 

zdravstvenih centrih. Ne gre le za iskanje bližnjic pri popolnjevanju velike kadrovske stiske, s 

katero se ubadajo vse zdravstvene ustanove v državi, temveč tudi za obtožbe, ki med drugim 

nakazujejo na zlorabo proračunskih sredstev. Res je, zaposlena se zaradi strahu pred 

povračilnimi ukrepi ni želela izpostaviti pred kamero. Da stoji za svojimi besedami pa priča 

dejstvo, da je osebno pričala na Komisiji za preprečevanje korupcije, o domnevnih 

nepravilnostih, ki jih je navedla, jo je že zaslišala tudi policija. Seveda smo v oddaji, v kateri si 

vedno prizadevamo prikazati obe plati medalje, dali možnost, da se o obtožbah izjasni tudi 

profesor Zorčeva ali drugi predstavniki Medicorja, pa te možnosti niso izkoristili. V njihovem 

imenu je z nami komunicirala odvetnica, njena pojasnila pa smo obširno vključili v prispevek. 

Zato zavračam kritike, da je bil prispevek oziroma celotna oddaja nekorektna in neobjektivna. 

Sam Medicor pa ima številne možnosti pritožbe. Doslej se na uredništvo oddaje ni obrnil.  

 

   ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM IN PRIPOROČILOM 

Urednica oddaje je primerno utemeljila povod, zaradi katerega je posvetila 10 minut dolg 

prispevek izolskemu centru Medicor. Povod za oddajo je bil izredni nadzor, ki so ga v tednu pred 

oddajo v Medicorju opravili predstavniki zbornice zdravstvene in babiške nege. Vendar je bilo 

nadzoru in zbornici namenjenih le nekaj sekund prispevka, glavnina pa je bila namenjena 

očitkom glede dela Medicorja. Prve, javnosti že znane, je nanizala ena od dveh hčera pokojnice, 

ki je pred časom umrla v Medicorju, druge pa nekdanja zaposlena. Glede očitkov hčera je 

urednica oddaje pridobila in objavila odzive Medicorja (večinoma prek odvetnice, nekaj tudi iz 

izjav prof. dr. Metke Zorc v oddaji Intervju). 

Ni pa pridobila odziva Medicorja glede v oddaji objavljenih šestih hudih očitkov nekdanje 

zaposlene: da bolnika operira en kirurg, podpisan pa je drugi; da uradno pri bolniku opravijo 

ene preiskave, zdravstveni zavarovalnici pa zaračunavajo druge, dražje; da ponoči včasih 



7 
 

prenoči več bolnikov, kot je postelj; da zahtevne obremenitvene teste srca opravljajo ljudje, ki 

imajo inšpekcijsko odločbo o prepovedi samostojnega dela; da dela medicinske sestre 

opravljajo natakarica, šivilja in trgovka ter da ne operirajo preveč rizičnih in prestarih pacientov, 

da ne bi imeli slabih rezultatov. 

V oddaji je bil sicer odziv odvetnice na očitek nekdanje zaposlene, vendar na nek drug očitek, 

ne pa na teh novih šest očitkov.  

S tem je urednica kršila Poklicna merila in načela novinarske etike v programih RTV Slovenija v 

točkah: 

1.3 Preverjanje dejstev  

v delu, ki pravi: »Novinarji in uredniki RTV Slovenija morajo spoštovati temeljno profesionalno 

pravilo, da je treba vse podatke pred objavo preveriti«; 

1.8 Pravičnost  

v delu, ki pravi: »/…/ Osebam, ki so bile v naših programih osebno napadene ali kritizirane, je 

treba v najkrajšem možnem času oz. v naslednji oddaji omogočiti odgovor«; 

2.3 Uravnoteženost sporočanja 

v delu: »/…/ Če je le mogoče, mora novinar za določen prispevek ali oddajo najti predstavnike 

vseh vpletenih (prizadetih) strani ali nazorov. Če tega ne more, mora to poslušalcem in 

gledalcem sporočiti na preprost in neposreden način«. 

Uredništvu zato priporočam razpravo o doslednejšem spoštovanju navedenih točk Poklicnih 

meril. 

Strinjam se z vami, da mora RTV Slovenija, ki mora biti zgled profesionalnega novinarstva, 

dosledno spoštovati programske standarde in poklicna merila tudi tako, da objektivno in 

argumentirano prikaže »obe plati medalje« (ali več, če jih je več). To velja tako za občutljivo 

temo zdravniških napak, kot tudi za mnoge druge vsebine. 

 

Mednarodna obzorja: Pohvali oddaji Panika vzhoda, 13. 6.  

»Pohvalil bi Petro Marc za oddajo z naslovom Panika vzhoda, TVS 1, četrtek zvečer (op. a.: 13. 

6.). Čisti presežek za TVS! Bravo!« (K. E.)  

»Spoštovana gospa Petra Marc, vse priznanje vam in celotni ekipi za dokumentarno oddajo 

"Panika vzhoda". Z veliko pohvalo - Cum laude! Bi si pa želel, ne dvomim, da tudi sami, da nikoli 

ne bi bilo potrebe za tovrsten obisk vseh držav iz oddaje.« (M. B.)  

 

 KULTURNI IN UMETNIŠKI PROGRAM 

Zakaj ni bilo prenosa 53. tabora slovenskih pevskih zborov v Šentvidu pri Stični? 

Varuhinja je prejela 3odzive, ker TV Slovenija letos ni prenašala tabora slovenskih pevskih 

zborov, ki je bil 15. in 16. junija v Šentvidu pri Stični. Povzemamo odzive: 

https://365.rtvslo.si/arhiv/mednarodna-obzorja/175052633


8 
 

»Danes sva z ženo gledala prenos iz Šentvida pri Stični. Bil je 53. tabor zborovskega petja. Bila 

sva presenečena, da je prenos prenašal /…/ in ne RTV SLO. A se tako goji in ohranja slovensko 

kulturo? Mar ni to vaša, tudi vaša naloga. /…/ Skrb za nacionalni interes, kamor spadata tudi 

slovenski jezik in slovenska pesem, morata biti na prvem mestu vašega uredništva. /…/« (L. in B. 

B.) 

»Zanima me, zakaj letos ni bilo prenosa tabora slovenskih pevskih zborov Šentvid pri Stični? O 

sobotni paradi ponosa en kup video prispevkov. O taboru slovenskih in zamejskih zborov pa niti 

enega video prispevka. /…/« (S. K.) 

»Včeraj, 16. 6. 2024, sem bil zelo žalosten in razočaran, ker ni bilo prenosa vsakoletnega 

srečanja pevskih zborov v Šentvidu pri Stični. Zanima me, zakaj ste odklonili vsakoletno 

sodelovanje z organizatorjem osrednjega pevskega dogodka v Sloveniji. /…/ Ker gre za osrednji 

zborovski dogodek v Sloveniji, je res škoda, da vaše TV ni bilo tam. /…/« (M. K.)  

V. d. urednika Uredništva glasbenih in baletnih oddaj TV Slovenija Daniel Celarec 

Letošnjega Tabora slovenskih pevskih zborov v Šentvidu pri Stični žal res nismo prenašali, in 

sicer zaradi finančnih omejitev, s katerimi se soočamo v letošnjem letu. Na taboru smo letos 

posneli reportažo, ki bo na sporedu v nedeljo, 30. junija, ob 13.25 na prvem programu TV 

Slovenija.  

 

   ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM IN PRIPOROČILOM 

V. d. urednika uredništva je pojasnil razloge in napovedal reportažo, kar pa seveda nikakor ni 

isto kot neposredni prenos. Če prav razberem iz arhiva rtvslo.si, je RTV Slovenija pripravila 

prenos tabora vsako leto od leta 2014 dalje. Letos ga žal ni. Z vašo pripombo bom seznanila 

pristojne. Upam, da bodo vaše mnenje upoštevali tudi pri načrtovanju snemanj v letu 2025 

oziroma pri pripravi Programsko-produkcijskega načrta RTV Slovenija za leto 2025. Varuhinja 

bom za pripravo PPN 2025 zapisala priporočilo, da Kulturni in umetniški program poskuša 

uvrstiti med snemanja tudi tabor pevskih zborov in druge dogodke s področja domače glasbene 

ustvarjalnosti. 

 

Slavnostni koncert ob 30-letnici Zavoda sv. Stanislava: nedostopnost posnetka 

koncerta 

Gledalec J. je izrazil nezadovoljstvo, ker si, kot je napisal, ni mogel ogledati posnetka 

slavnostnega koncerta ob 30. obletnici ponovne ustanovitve Zavoda sv. Stanislava: 

»V ponedeljek, 3. 6. 2024, je bil ob 21.45 na TV Slovenija 2 predvajan Glasbeni večer (J. Privšek, 

C. Orff): 

 

https://365.rtvslo.si/raziskuj?q=tabor%20pevskih%20zborov%20%C5%A1entvid


9 
 

Že iz sporeda je razvidno, da se posnetka ne da pogledati za nazaj, čeprav je po mojem vedenju 

to lastna produkcija RTV Slovenija (lahko pa gledamo neke tuje dokumentarne oddaje in 

nanizanke istega dne). Posnetka tudi nisem našel nikjer v razpoložljivem RTV-arhivu. 

Menim, da imamo državljani pravico do vidnosti tega posnetka in prosim za obrazložitev, zakaj 

temu ni tako, oziroma da v najkrajšem možnem času poskrbite, da bo posnetek viden vsem 

državljanom. 

Gre morda za diskriminacijo katoliškega zavoda?« 

V. d. urednika Uredništva glasbenih in baletnih oddaj TV Slovenija Daniel Celarec 

Hvala za vaše mnenje. Z veseljem smo letos obeležili visoko obletnico Zavoda sv. Stanislava s 

posnetkom slavnostnega koncerta v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma. Posebnost koncerta 

je bila, da je bila na sporedu tudi znamenita skladba Carmina Burana skladatelja Carla Orffa, 

skladba, ki je avtorsko zaščitena in za katero smo, da smo jo lahko posneli in predvajali, plačali 

visoko finančno nadomestilo. Za arhiviranje te skladbe v našem spletnem arhivu bi morali 

plačati dodatno, zelo visoko finančno nadomestilo, zato se za to nismo odločili. Smo se pa 

odločili, da bomo jeseni oddajo ponovili, saj je premierno predvajanje oddaje meseca junija 

naletelo na zelo lep in velik odziv naših gledalcev. 

 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Iz odgovora je razvidno, da nikakor ni šlo za diskriminacijo Zavoda sv. Stanislava, temveč za 

zapleteno področje avtorskih pravic, ki RTV Slovenija zelo otežuje predvajanje mnogih vsebin, 

v katerih kot avtorji sodelujejo zunanji ustvarjalci. Ti namreč lahko zahtevajo za avtorske pravice 

visoke finančne odškodnine ali pa ne dovolijo javnega predvajanja. To velja tudi za mnoge druge 

vsebine, zato je v arhivih RTV Slovenija veliko zanimivih in kakovostnih vsebin, do katerih javnost 

nima dostopa prav zaradi avtorskih pravic nekaterih avtorjev.  

Kot je zapisal v. d. urednika uredništva, pa bodo posnetek koncerta jeseni še enkrat ponovili.  

 

Pobuda: »Spet potrebujemo Profesorja Baltazarja« 

»Na vas se obračam s prošnjo, da bi v redni program uvrstili tudi starejše risanke, kot na primer: 

Lolek in Bolek, Smrkci, Mali leteči medvedki, Palček Smuk, Medved Bojan, Gustav, A je to, Krtek. 

Vse, kar je "staro", ni kar slabo, kajne?« (M. F.) 

Urednica Uredništva otroškega in mladinskega programa TV Slovenija Martina Peštaj 

Najlepša hvala za vaše pismo. Veseli nas, da imate lepe spomine na risanke, ki smo jih včasih 

predvajali, to si želimo prav za vsako generacijo otrok.  

Predvajanje tujih risank v našem programu pa ima določene zakonitosti. Risanke, žal, niso naša 

last in če jih želimo predvajati, moramo odkupiti licenco za predvajanje. Pri starejših risankah je 

to pogosto težava: na trgu ni več distributerja, ki bi pravice prodajal ali pa je risanka tehnološko 

tako zastarela, da ni več uporabna. Občasno se producenti odločijo, da katero izmed teh risank 

obnovijo in jo vrnejo v življenje. Zato se nenehno trudimo in iščemo stare, nekoč priljubljene 

risanke, ki jih nato predvajamo v rednih terminih oddaj za otroke – trenutno je to prav Profesor 

Baltazar!  



10 
 

Res pa je tudi, da odzivi nanje niso vedno takšni, kot bi morda pričakovali: vsaka generacija otrok 

ima namreč svoje najljubše risanke in prav zaradi tradicije Živ žava se še vedno (in morda zaradi 

velike množice risank, ki je prisotna na trgu, še bolj) trudimo, da premišljeno in strokovno 

iščemo in predvajamo najkakovostnejše risanke trenutne svetovne produkcije. Odzivi današnjih 

otrok in njihovih staršev nam kažejo, da smo na pravi poti.  

Še naprej se bomo trudili, da ob dobrih novih risankah ponudimo tudi kakšne dobre stare 

risanke. 

 

 ODGOVOR VARUHINJE 

Zahvaljujem se vam za zanimivo pobudo. Upam, da ste s pojasnilom urednice zadovoljni, čeprav 

kaže, da je predvajanje starih risank težje, kot si predstavljamo gledalke in gledalci.  

Nekaj risank Profesor Baltazar je tudi še v arhivu RTV Slovenija tukaj.  

 

Pohvale za prenos koncerta Praške filharmonije, 7. 6.  

Varuhinja je prejela 5 pisnih odzivov na neposredni prenos (7. 6. 2024 ob 20.05 na TV SLO 1) 

koncerta Zlatega abonmaja iz Cankarjevega doma, na katerem je nastopila Praška filharmonija. 

Povzemamo odzive:  

»Rada  bi Vam čestitala za prelep dogodek, ki ste ga predvajali z direktnim prenosom iz 

Gallusove dvorane. Upam, da bo takih prenosov koncertov še več, saj je popularna klasična 

glasba prav gotovo dostopna tudi širšemu krogu gledalcev. Izjemen pianist z Rahmaninovom in 

druge skladbe so bile prava poslastica in taka vsebina bi morala biti stalna naloga nacionalne 

TV. Čimprej prave umetnosti na spored 1. programa.« (A. in I. D.) 

»Sem ravnateljica ene od zasebnih glasbenih šol, vpisanih v razvid MIZŠ. V petek sem si ogledala 

koncert Zlatega abonmaja CD, saj trenutno zaradi porodniške odsotnosti na koncerte “v živo” 

ne morem. Na tej točki bi se rada posebej zahvalila in pozdravila tovrstne iniciative! Koncert je 

bil predvajan odlično (vem, da so tudi s tehničnega vidika koncerti klasične glasbe izredno 

zahtevni za predvajanje v živo), komentatorka strokovna; super scenarij, ki glasbo še bolj približa 

publiki (razlaga solista, kaj bomo poslušali) in video vložki Vltave so celoten koncert še 

nadgradili.  

Sami smo novico o koncertu z veseljem delili med starše vseh naših otrok (cca 400 staršev) in z 

veseljem bomo takšne projekte podpirali tudi v bodoče! Hvala za korak v smeri, kako približati 

klasično glasbo širši publiki in iskrene čestitke vsem ustvarjalcem oddaje!« (L. P.) 

»Z izrednim veseljem smo si ogledali vaš prenos koncerta Praških filharmonikov. Ob tem smo bili 

ponosni nanje, na solista, na vas, pa tudi nase. Celo - kolikor je to pač mogoče, naj nas vendarle 

ne zanese preveč - na Slovenijo. 

Prenos sodi med vsebine, ki jih - vsaj nekateri - pričakujemo od javnega servisa.  

Večkrat nekoliko presenečajo sklicevanja na gledanost v povezavi z javnim zavodom: kot seveda 

zagotovo veste, imamo gledalci za streženje osnovnejšim delom naših možganov na izbiro 349 

https://ziv-zav.rtvslo.si/oddaja/profesor-baltazar/173250895


11 
 

pretežno komercialnih programov. (Kje so že časi, ko so Pink Floyd v Nobody Home naivno zapeli 

"I got 13 channels of shit on the TV to choose from"?) 

Vaša hiša lahko to preseže. In je pravzaprav to tudi dolžna. Celo redno presegati. S tem 

prenosom ste svojo dolžnost vsaj v danem trenutku izjemno uspešno izpolnili.  

Bravo, iskrene čestitke! Čestitke pa seveda tudi - in predvsem - celotni produkcijski ekipi (v oči je 

padla vloga gospoda Daniela Celarca) in uredništvu. Pohvale trenutnemu vodstvu - tam vsem, 

ki tako ali drugače niso skušali preprečiti izvedbe.« (M. W.) 

»V petek zvečer sem na prvem programu TV Slovenija gledal in poslušal prenos koncerta Zlatega 

abonmaja Praške filharmonije iz CD. Čudovita izvedba in še lepša realizacija, ki me je navdušila. 

Za vse prikazano iskrene čestitke. Vse je bilo tako usklajeno. 

Vltava in kasneje Dvorakova simfonija Iz novega sveta sta bili tako lepo usklajeni v prikazovanju 

detajlov in vsebini, da jih lahko primerjam z Mezzovimi prenosi. Enkratno. 

Še enkrat iskrene čestitke za to čudovito realizacijo, z željo, da bi koncerte Zlatega abonmaja 

tudi v bodoče prenašali.« (A. A.) 

»Moram čestitati TV Slovenija za prekrasen prenos in ponovitev prenosa koncerta Praške 

filharmonije. Čudovit prenos, obenem zelo dober dokumentarec in lep preplet zgodb in glasbe. 

Še več tovrstnih oddaj si želim, res užitek za oči in ušesa. Hvala vsem ustvarjalcem.« (K. G.) 

V. d. urednika Uredništva glasbenih in baletnih oddaj TV Slovenija Daniel Celarec 

Zahvaljujemo se gledalcem za lepe odzive na naš prenos Praške filharmonije iz Cankarjevega 

doma. Televizija Slovenija je ponovno postala največja koncertna dvorana in je priljubljeno 

klasično glasbo v vrhunski izvedbi predstavila našim gledalcem. Glede na veliko število zelo 

dobrih odzivov na naš prenos se bomo potrudili, da z neposrednimi prenosi klasične glasbe 

nadaljujemo tudi v prihodnje. Poslanstvo Televizije Slovenija je priprava programa za vse 

skupine gledalcev, poslanstvo Uredništva glasbenih in baletnih oddaj pa je ustvarjanje unikatnih 

vsebin s področja glasbe in baleta, ki na drugih televizijah v slovenskem prostoru niso prisotne.  

 

 ODGOVOR VARUHINJE 

Najlepše se vam zahvaljujem, da ste si vzeli čas in izrazili pohvalo koncertu, predvsem pa 

pomenu takšnih vsebin na javni TV Slovenija za širšo javnost. Mnogi namreč iz takšnih in 

drugačnih razlogov ne morejo prisluhniti koncertu v živo, Televizija Slovenija pa ga je pripeljala 

v mnoge domove po Sloveniji.  

 

 RAZVEDRILNI PROGRAM 

Pobuda: Še kakšen kviz 

»Pogrešam še kak kviz ali zabavne igre. Nisem edina. Saj gledamo oddajo Vem!, pa bi lahko še 

kaj pripravili.« (J. K.) 

 



12 
 

 ODGOVOR VARUHINJE 

Zahvaljujem se vam za poslano pobudo. Brez vaših osebnih podatkov sem jo posredovala 

odgovornemu uredniku Razvedrilnega programa TV Slovenija Mariu Galuniču, ki se je zanjo tudi 

zahvalil. Verjamem, da bo v pomoč pri načrtovanju oddaj v letu 2025, ki pravkar poteka. Kvizi 

so res med gledalkami in gledalci zelo priljubljeni. Poleg tega skrbijo tudi za miselno telovadbo, 

kar je dokazano koristno za zdravje možganov in za blaženje demence in mnogih podobnih 

bolezni, povezanih z delovanjem možganov.  

 

 ŠPORTNI PROGRAM 

Evropsko prvenstvo v nogometu: »Štiri leta se čaka in vi predvajate samo eno 

tekmo na dan« 

Varuhinja je prejela 9 pisnih pritožb gledalke in gledalcev zaradi prenosa zgolj ene tekme 

Evropskega prvenstva v nogometu 2024 na dan; eden od odzivov je prišel še v juliju, a ga zaradi 

celovitosti omenjamo že tukaj. Vse odzive je posredovala odgovornemu uredniku Športnega 

programa TV Slovenija in ga prosila tudi za pojasnilo o zatemnitvi programa in vladnem seznamu 

tekem, ki jih mora prenašati televizija z najmanj 75-odstotno pokritostjo Slovenije. Povzemamo 

nekaj odzivov: 

»Kako je možno, da na naši nacionalni TV, ki jo seveda tudi financiramo, ni prenosov vseh tekem 

EURA 2024, tako, kot je to na drugih TV v Avstriji, Hrvaški, Albaniji, Srbiji … in, predvidevam, tudi 

v Nemčiji itd.? Dobiš občutek, kot da nekdo, ki " dela" program, ne ve, kaj ljudje v tem kaotičnem 

času, ko prevladujejo novice o vojnah in drugih grozotah, potrebujejo, da na to malo pozabijo. 

Da o promociji športa sploh ne govorim! Še to bi dodal. Koliko prenosov raznih športov je, ki niso 

na taki ravni, pa so na TV. Če pomislim na prenos iz Hale Tivoli - UFC borbe.« (S. Č.) 

»Kot strastni oboževalec nogometa sem ogorčen nad vašim programom na programu TV SLO 

2. Štiri leta se čaka na evropsko prvenstvo in vi predvajate samo eno tekmo na dan. Pa to je 

katastrofa. Prosim predvajajte vse tekme na evropskem prvenstvu in mi polepšajte to 

nogometno evforijo.« (L. G.) 

»Zakaj je tako malo prenosov tekem z Eura 2024? Ne vem, koliko časa se je napovedovalo 

evropsko prvenstvo, sedaj pa lahko spremljamo le kanček tega dogodka. Ne gre samo za 

slovensko reprezentanco, gre za dogodek v širšem smislu. Ljudje so besni in razočarani. /…/« (M. 

Š.) 

»Pritožujem se zaradi prenosa tekem evropskega prvenstva v nogometu. RTV SLO prenaša eno 

tekmo na dan od štirih, ki so. V tem trenutku je recimo tekma Anglija - Srbija, ki je RTV SLO ne 

prenaša. Vseeno pa morajo operaterji zatemniti tuje programe, kjer bi si to tekmo lahko ogledali. 

Naša televizija torej ne prenaša, vseeno pa onemogoča ogled tekme drugje. To se mi zdi v 

nasprotju z mojimi pravicami in s plačevanjem televizije in operaterja. /…/« (A. K.) 



13 
 

Odgovorni urednik Športnega programa TV Slovenija Gregor Peternel 

RTV Slovenija se je potegovala za pridobitev pravic vseh tekem EP, a naša ponudba, pripravljena 

v skladu s finančnimi zmogljivostmi RTV Slovenija, za to ni bila dovolj visoka. Glede na naše 

finančne zmogljivosti smo na koncu izpogajali eno tekmo na dan. Vrednost pravic EP v 

nogometu je izjemno visoka, vrednost je višja od vseh ostalih.  

Seznam pomembnih dogodkov 

Seznam vsebuje športne dogodke, ki morajo biti dostopni na neplačljivih programih, ki morajo 

hkrati imeti dovolj veliko pokritost, dosegati morajo vsaj 75 % prebivalcev. 

V primeru EP v nogometu seznam predvideva manj tekem, kot jih za Euro 2024 zagotavljajo 

pravice TV Slovenija, saj so na seznamu v primeru evropskega prvenstva v nogometu vse tekme 

slovenske reprezentance oziroma 10 tekem po izbiri, če Slovenija ni na tekmovanju. TV 

Slovenija ima pravice za prenos ene tekme dnevno, skupaj pa za 22 tekem.  

Vsak večer ob približno 23.15 pa so na sporedu TV Slovenija še vrhunci vseh tekem dneva.  

Zatemnjevanje programa 

RTV Slovenija pravice za prenose športnih dogodkov pridobiva za področje Slovenije in s tem 

tudi obveznost, da omeji prenašanje tekem na svojih programih v tujini, kjer imajo ekskluzivne 

pravice druge televizije, ki so jih pridobile za tisto državo. Enako velja za tuje televizije, ki svoje 

programe oddajajo pri nas, a nimajo pridobljenih pravic za Slovenijo. O tem morajo obvestiti 

operaterje, ki v svojih sistemih oddajajo njihove programe, in zahtevati, da jih v času tekem 

zatemnijo. RTV Slovenija ne zatemnjuje ostalih programov, niti nima dostopa do njih.  

Programe Radia in Televizije Slovenija pa lahko poslušalci in gledalci spremljajo tudi izven 

Slovenije, znotraj meja Evropske unije, in sicer na računalnikih, tablicah in telefonih, prek naše 

spletne aplikacije RTV 365, potrebna je zgolj registracija na naši spletni strani.  

Tako lahko gledalci spremljajo tudi vsebine evropskega prvenstva v nogometu, kolesarske dirke 

po Franciji in olimpijskih iger, za katere imamo sicer pravice samo za Slovenijo, a jih je z 

registracijo na naši spletni strani mogoče spremljati tudi v tujini na območju EU. 

Nekaj dodatnih pojasnil je na spletni strani rtvslo.si 

https://www.rtvslo.si/uporaba/uporabniski-racun-rtvslo-si/455921. 

Dodatna pojasnila najdete tudi v pogovoru v Odmevih, dostopen je na  

https://www.rtvslo.si/rtv365/arhiv/175053849?s=mmc. 

 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Menim, da je odgovorni urednik podrobno pojasnil razloge za omejeno število prenosov, pa 

tudi pravila, zaradi katerih so nekateri tuji programi zatemnjeni. 

Kot varuhinja na težave s športnimi prenosi opozarjam že dve leti. Vendar je težava širša in je 

ne more rešiti sama RTV Slovenija. Menim, da je potreben širši angažma, morda tudi pri 

mednarodnih športnih zvezah, ki prodajajo pravice za TV-prenose. Te večkrat govorijo o svoji 

družbeni odgovornosti, pri prodaji TV-pravic pa je zadnja leta vse bolj v ospredju denarni iztržek, 

saj cene TV-pravic skokovito naraščajo.  

https://www.rtvslo.si/uporaba/uporabniski-racun-rtvslo-si/455921
https://www.rtvslo.si/rtv365/arhiv/175053849?s=mmc


14 
 

»Izogibanje hitri hoji v programih TV Slovenija« 

Gledalec in poslušalec D. K. je v odzivu napisal, da je na Televiziji Slovenija hitra hoja »edini 

finale, ki se odpravi z levo roko«. Navajamo odziv:  

»Kolikor vem, je med prvimi nalogami zavoda RTV Slovenija tudi izobraževanje gledalcev, pa 

čeprav o manj komercialnih vsebinah. TV Slovenija kar dobro pokriva atletske dogodke kar se 

tiče velikih tekmovanj, tako tudi trenutno prvenstvo v Rimu. A glej ga, na sporedu je bilo eno 

redkih final prvega dneva, in reporterji so spet večurno tekmovanje deklet v hitri hoji odpravili z 

zdrdranjem prvih treh mest. No, in po tem drdranju nadaljevanje prenosa in reporterja na dolgo 

in široko kažeta neke kvalifikacije, daleč manj pomembne od finala. Tak isti odnos se ponavlja iz 

tekmovanja v tekmovanje, to ni prvič. Vedno je hoja edini finale, ki se odpravi z levo roko. Pa ni 

treba prenašati 20 km hoje v živo v celoti. Lahko se pripravi 5 do 10-minutni posnetek, predstavi 

glavne favoritke in natančno gledalcem opiše samo 2 pravili, ki jih spremljajo sodniki. Lahko 

povabite tudi slov. legendo Fabia Ruzziera. Tudi zaradi takega odnosa TV je stanje hitre hoje pri 

nas katastrofalno. Mladi in stari se ne odločajo za ta šport, saj ga ni na TV, pa je lahko v 

prilagojeni obliki, brez gibanja bokov in kolen, naporen, a bolj zdrav šport za široke množice v 

mestih od teka. Na slovenskem državnem prvenstvu nastopa 5 tekmovalcev v vseh kategorijah. 

Pa si poglejte dobitnike medalj na zadnjih olimpijadah, hoja je bila skoraj edini šport, kjer so 

Evropejci dobivali na srednje in dolge proge medalje, se pravi, da je še kako lahko primerna tudi 

za prebivalce Slovenije. Prvenstvo še traja, kmalu bodo tudi olimpijske igre; če ne sedaj, prosim 

ukrepajte, da vsaj hojo na OI tudi vidimo in ne samo kot po radiu v besedi.«  

Odgovorni urednik Športnega programa TV Slovenija Gregor Peternel 

Naš prvi cilj na igrah je v živo ali z najmanjšim zamikom pokazati vse slovenske nastope.  

Olimpijske igre so tudi promocija športa, zato želimo gledalcem v prenosih in posnetkih ponuditi 

čim več različnih športnih panog. Odločitev zanje je v naši uredniški presoji. Vidim pa, da je v 

sporedu 1. avgusta ob 7:25 tudi hoja. 

 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Zahvaljujem se vam za poslano opozorilo in pobudo. Odgovor odgovornega urednika kaže, da 

je vaše pismo pozorno prebral in tudi pojasnil, da je pri mednarodnih športnih dogodkih, kjer je 

hkrati na sporedu več disciplin, pri odločanju o tem, kateri disciplini dati prednost, pomembno 

merilo nastop slovenskih športnikov. Za nacionalno TV je to primerno merilo. Naslednje merilo 

glede prenosov športnih disciplin, v katerih ne nastopajo slovenski športniki, pa je, kot je zapisal 

odgovorni urednik, »gledalcem v prenosih in posnetkih ponuditi čim več različnih športnih 

panog«. To je skladno z Zakonom o RTV Slovenija, s programskimi standardi in poklicnimi merili 

ter z letnimi programsko-produkcijskimi načrti. RTV Slovenija je dolžna spodbujati šport, poleg 

najpomembnejših in najodmevnejših športnih dogodkov pa spremljati tudi manj odmevne in 

manj množične športne dogodke in panoge. Pri uredniških presojah uredniki upoštevajo še 

mnoga druga merila, tudi posredno pomembnost ali zanimivost za Slovenijo. 

Glede prenosa hoje na letošnjih olimpijskih iger pa ste zagotovo veseli odgovora, da bo na 

sporedu 1. avgusta ob 7.25 tudi hitra hoja. 



15 
 

»Zakaj ste pri predvajanju dirke izpustili Lendavo? 

Gledalca L. N. je zanimalo, zakaj niso prenašali dela Dirke po Sloveniji iz Lendave:  

»Danes (op. a.: 12. 6. 2024)  se je začela kolesarska dirka po Sloveniji ob 11.15. iz Murske Sobote, 

na TV SLO2 pa se je začela predvajati šele ob 13.30. Zanima me, zakaj ste pri predvajanju dirke 

izpustili del kraja, kjer je dirka potekala, natančneje Lendavo? /…/ Prosim za pojasnilo.«  

Odgovorni urednik Športnega programa TV Slovenija Gregor Peternel 

Tak je bil dogovor z organizatorjem. S prenosom vsak dan pokrivamo zadnji dve uri dirke. 

 

»Nadaljevanja kajakaškega Corse ni bilo niti na MMC-ju« 

Gledalec in uporabnik P. V. je izrazil nezadovoljstvo, ker si 16. junija ni mogel ogledati celotnega 

kajakaškega prenosa:  

»Danes sem gledal kajak Corsa na TV SLO 2 Ta (op. a.: prenos) je bil prekinjen zaradi kolesarske 

dirke po Sloveniji. Nadaljevanja kajakaškega Corse ni bilo niti na MMC-ju«. 

Odgovorni urednik Športnega programa TV Slovenija Gregor Peternel 

Glede na plan je načrtovano nadaljevanje prenosa na kanalu MMC. Zakaj in ali do tega res ni 

prišlo, pa lahko pojasnijo na MMC. 

 

Odgovorna urednica Uredništva za nove medije Ksenja Tratnik 

Smo preverili. Uporabnik se moti, prenos je bil na MMC TV. Posnetek je v arhivu in ima logo 

MMC TV. 

 

 ODGOVOR VARUHINJE 

Hvala za poslano vprašanje oziroma opozorilo. Morda na spletni strani rtvslo.si (MMC) ob 

predvajanju prenosa niste našli prave vstopne točke za prenos. Posnetki prenosa tekme,  o 

kateri ste pisali, so v arhivu dostopni tukaj. 

 

Mnenje o komentatorju Dirke po Sloveniji 

»Posredujem mnenje o strokovnem komentatorju Dirke po Sloveniji: Kot uporabnica pričakujem, 

da pridobim pravilne informacije, npr. o imenih ekip in kolesarjev in krajih, skozi katere vozijo 

tekmovalci. Pohvalno, da je med komentatorji tudi oseba, kot je Martin Hvastja; približno ob 

navedenem času je kar dvakrat - zelo diskretno - popravil kolega Tomaža Kovšco, ki je kar po 

domače poimenoval ekipo Pierre Bagutte, Ljutomersko-ormoško gorice pa preimenoval kar v 

lendavske. Dlakocepljenje, boste rekli. No, podobnih "cvetk" je preveč, da bi jih popisovali mi, 

laiki. Upam, da je v športnem uredništvu profesionalec, ki bo gospodu Kovšci povedal, da je pač 

treba narediti domačo nalogo, preden sedeš pred mikrofon.« (I. R.) 

 

https://365.rtvslo.si/oddaja/kajak-kanu/173251201


16 
 

 SPLOŠNO 

Mnenja 

Kritika informativnemu, pohvala dokumentarnemu programu 

»Moja pritožba gre na Informativni program TV Slovenija. Po "prevzemu" RTV-ja je stvar zelo 

enobarvna. Gledam vse medije in jih spremljam in si ustvarim svoje mnenje. V nedeljo (op. a.: 

23. 6.) je bila na Primorskem spominska maša, a je niste niti z besedo omenili. Bil je v Tedniku 

prispevek o tem, kako so šli goloroki pred tanke sicer, drugega pa nič. Evropske volitve so 

pokazale, da je volilno telo razdeljeno in vsi plačujemo, zato bi bilo prav, da je TV uravnotežena. 

Prej so imeli Utrip Martič, Pašek, Možina ...  mnogo jih je bilo, zelo mešani so bili, zdaj pa je Utrip 

večinoma samo enoumje /…/. Dajte prosim bolj uravnoteženo. Pohvalil bi izbor filmov, 

dokumentarni program. Informativni program pa je preveč enostransko usmerjen. Udinjati se 

vsakodnevni politiki je hudo.« (V. P.) 

 

O programu TV Slovenija in ponovitvah 

»Kulturni in umetniški program, Sedmi pečat: pogrešam filme ob sobotah zvečer. Bili so zelo 

izbrani, kakovostni. Včasih težki, a res izbrani. Menim, da bi morala televizija to zagotoviti. Če 

nima dovolj denarja, bi se moral zvišati RTV-prispevek. Je res nizek. Ker mnogi sploh ne gledajo 

več RTV, ker je veliko ponovitev (ni več Jokerja, kviza Vem! …). Ko gledalec gre, se težko vrne. In 

še - Dobro jutro danes: bila sta dva komentatorja, menim, da ni bilo primerno, da je en 

komentator imenoval predsednika vlade ''naš fant''.« (I. S.) 

 

RADIO SLOVENIJA 

 RADIO PRVI 

Razkošje v glavi, 8. 6.: »Protest zaradi kršitve volilnega molka« 

Poslušalec je v odzivu napisal, da je bil v oddaji Razkošje v glavi, v kateri so 8. junija gostili 

pisateljico in prevajalko Manko Kremenšek Križman, kršen volilni molk:  

»RTVS je v soboto, 8. 6. 2024, kršila volilni molk z oddajo Razkošje v glavi ob 16.30, v kateri je 

gostja Manka Kremenšek Križman zagovarjala evtanazijo. Protestiram, pričakujem opravičilo in 

pojasnilo ter interni postopek.« (D. Č.)  

Odgovorni urednik Radia Prvi Danijel Poslek  

Na Prvem programu smo zaznali, da je bil del pogovora z gostjo v oddaji Razkošje v glavi 

usmerjen na temo evtanazije. Ta del pogovora s pisateljico se je navezoval na njeno zadnje delo, 

a menimo, da gostja z bežno izraženo lastno podporo evtanaziji poslušalcev ni nagovarjala k 

https://prvi.rtvslo.si/podkast/razkosje-v-glavi/1339670/175051640


17 
 

določeni odločitvi. V oddaji se namreč niti v enem delu ni izrekla o tem, ali podpira predlagano 

zakonsko ureditev.  

Smo pa v uredništvu opravili razpravo o tovrstnih dilemah in bomo v prihodnje v izogib napačno 

razumljenim stališčem tovrstne pogovore umeščali zunaj terminov, ki bi lahko vzbujali dvom 

glede spoštovanja volilnega molka. 

 

   ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM IN PRIPOROČILOM 

V arhivu oddaj Prvega programa sem pozorno poslušala pogovor z Manko Kremenšek Križman 

v oddaji Razkošje v glavi. Res je, kot trdite, proti koncu oddaje (čas 26' 16'' - 26' 20'') gostja na 

vprašanje novinarke, ali je starost lahko tudi lepa, odgovori: »Ja, veste … Ko razmišljam o očetu 

…, pa o tem romanu ... Jaz sem absolutno zagovornik evtanazije. Starost je lahko lepa, če si 

opravilno sposoben. Če pa si povsem odvisen od drugih ljudi, če …«. 

Najprej vam sporočam, da je za ugotavljanje kršitev volilnega molka oziroma za nadzor nad 

izvajanjem določb o volilni kampanji v medijih pristojen Inšpektorat Republike Slovenije za 

kulturo in medije. Inšpektorat lahko v primeru ugotovljenih kršitev izreka tudi globe in druge 

ukrepe. 

Varuhinja takšnih pristojnosti nimam, si pa prizadevam, da RTV Slovenija v vseh programih 

dosledno spoštuje vse zakone in pravilnike. Zakon o volilni in referendumski kampanji glede 

volilnega molka podrobnosti določa v poglavju II, kjer v času 24 ur pred glasovanjem in do 

zaprtja volišč medijem dosledno prepoveduje objavo raziskav javnega mnenja in anket, drugih 

podrobnosti pa ne navaja. Tudi Zakon o medijih in Zakon o RTV Slovenija podrobnosti o primeru, 

kot ga navajate, ne določata. Pravilnik o poklicnih merilih in načelih novinarske etike v 

programih RTV Slovenija dodatno podrobno določa gostovanja udeležencev volilnih in 

referendumskih kampanj, ne določa pa gostovanja drugih oseb. Formalno zato s to izjavo ni bila 

kršena nobena zakonska določba, niti točka pravilnika. 

Je pa seveda namen vse zakonodaje in vseh pravilnikov pravično, pošteno, nepristransko in 

celovito obveščanje državljanov ter spoštovanje volilnega molka z namenom, da lahko volivci v 

miru premislijo o referendumskih vprašanjih. Tudi izrekanje znanih ali manj znanih oseb o 

vsebinah, povezanih z referendumskimi vprašanji, seveda lahko zmoti ta čas za razmislek. Zato 

je primeren odgovor odgovornega urednika, da bodo v prihodnje vse podobne vsebine 

umeščali zunaj časa volilnega molka. 

Vaša pritožba bo tako še okrepila ravnanja programskih ustvarjalcev v prid poštenega 

umeščanja oddaj v čas volilnega molka.  

Na podlagi vaše pripombe bom podala tudi priporočilo, da se v novih Poklicnih in etičnih merilih 

RTV Slovenija, ki so že v pripravi, podrobneje določi tudi, da v času volilnega molka v 

programskih vsebinah RTV Slovenija niso zaželeni gostje ali vsebine, ki bi se kakor koli vsebinsko 

povezovali z volilnimi ali referendumskimi vprašanji. 

 

 

 

https://prvi.rtvslo.si/podkast/razkosje-v-glavi/1339670/175051640
https://www.gov.si/drzavni-organi/organi-v-sestavi/inspektorat-za-kulturo-in-medije/
https://www.gov.si/drzavni-organi/organi-v-sestavi/inspektorat-za-kulturo-in-medije/
https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=ZAKO4749


18 
 

Preveč ponovitev  

Poslušalec F. J. se je pritožil nad večjim številom ponovitev na Prvem:  

»Trenutno se predvaja ponovitev Četrtkovega večera, zjutraj je ponovitev Duhovne misli, prek 

noči so same ponovitve; včasih sem ob 22-ih poslušal Zrcalo dneva, zdaj je v treh minutah vsega 

konec. In še več je teh ponovitev prek dneva. Četrtkov večer je bil zasnovan kot predstavitev 

novih viž, vsak teden kaj novega. Zdaj se samo ponavlja. Ali ni denarja ali so ustvarjalci 

nesposobni kaj novega predstaviti, ali je važno, da se nekaj predvaja. Kot rednega poslušalca 

me to res moti, in resno večkrat prestavim na lokalno postajo, ker so bolj zanimivi, verjemite, da 

z manj ljudi in denarja ustvarijo bolj poslušljiv program.« 

Odgovorni urednik Radia Prvi Danijel Poslek  

V nočnem programu smo spremembo v smeri dodatnih ponovitev napovedali in uresničili z 

novim programsko produkcijskim načrtom. Nekaj več ponovitev je tudi v preostalem programu, 

ker trenutno predvajamo poletno programsko shemo. S septembrom se v večino sheme vrnejo 

premierne oddaje, tudi tiste, ki jih poleti ni. 

Vse skupaj ni posledica nesposobnosti nikogar, vendarle pa na podobo sheme vplivajo tudi 

kadrovske in finančne razmere. 

Pri Duhovni misli, ki jo pripravlja Uredništvo za verstva programa Ars, je sicer že nekaj časa 

uveljavljeno, da se nekatere oddaje ponovijo, so pa premierne na sporedu trikrat tedensko, ob 

nedeljah in praznikih.  

 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Odgovor odgovornega urednika kaže, da je povečan delež ponovitev na programu Prvega 

posledica več razlogov. Prvi je poletna shema, ki vsako leto nekoliko okrni premierno število 

oddaj. Drugi pa je Programsko-produkcijski načrt za leto 2024, ki je posledica varčevanja na RTV 

Slovenija, zlasti pri variabilnih stroških. 

Zato sem na osnutek PPN 23. decembra lani, ko ga je Svet RTV Slovenija potrjeval, podala več 

pripomb. Dostopne so tukaj. Med drugim sem tedaj opozorila: »Pri večini uredništev se pozna 

trud, da bi z manj denarja naredili več. Vendar je tudi očitno, da vsa uredništva pri tem niso v 

enakem položaju, ker niso vsa enako odvisna od variabilnih stroškov. In tu se kažejo težave, ki 

pomenijo tudi kršenje pravic gledalcev in poslušalcev, to je, da jim javna RTV nudi zakonsko 

predpisane informativne, kulturne, izobraževalne, razvedrilne in druge vsebine. V tem PPN-ju 

so ostale v skoraj enakem obsegu informativne vsebine (ki so se verjetno celo povečale, če sem 

uvrstimo še novo oddajo Športnega programa TV Slovenija, ki po vsebini sodi v Informativni 

program), zelo pa so se zmanjšale vsebine drugih treh področij. Najbolj usodno pri radijskem 

programu Ars, ki je bil očitno primoran za tretjino ali celo polovico zmanjšati najbolj ustvarjalne 

avtorske vsebine: literarne oddaje, premierne radijske igre, literarne večere, duhovno misel, 

umetnostno kritiko. Vse to še posebej skrbi iz dveh razlogov: ker se je število teh oddaj in vsebin 

že zelo zmanjšalo v prejšnjih letih in ker so to žanri, formati in oblike ustvarjalnosti, ki jih ne goji 

skoraj noben drug medij v Sloveniji in je zato z javnega in nacionalnega vidika še toliko 

pomembnejše, da obstanejo vsaj na javni RTV.« 

https://www.rtvslo.si/varuh/pripombe-varuhinje-na-ppn-2024/693219


19 
 

Z dodatnim varčevanjem, notranjimi prerazporeditvami ter dodatnim financiranjem RTV 

Slovenija se krčenje oddaj v letu 2024 na srečo ni izpeljalo v tolikšni meri, kot je predvideval 

eden od »varčevalnih« predlogov Programsko-produkcijskega načrta. Tako je število premierno 

predvajanih oddaj Duhova misel ostalo enako kot v zadnjih letih, to je tri nove oddaje na teden, 

medtem ko je »varčevalni« PPN predvideval samo 6 novih oddaj na mesec, torej polovico manj.  

Lani in predlani sem prejela veliko pripomb gledalcev TV Slovenija, da v poletnih mesecih na TV 

Slovenija prevladujejo ponovitve. Ker to najbolj prizadene najbolj ranljive skupine in najbolj 

zvesto občinstvo (starejše, bolne, invalide, osamljene, socialno šibke), sem že v Priporočilih za 

PPN 2024 zapisala, naj TV Slovenija načrtuje pripravo vsebin tako, da bo poleti na sporedu manj 

ponovitev in več premiernega programa. Letos se bo na TV Slovenija to udejanjilo, pri Radiu 

Slovenija pa žal še ne. Če bo tudi na Radiu Slovenija program poleti močno okrnjen, bom 

podobno priporočilo poslala tudi vodstvu Radia Slovenija, 

Upam pa, da na vseh šestih programih Radia Slovenija (Prvi, Val 202, Ars, Radio Koper, Radio 

Maribor in Radio Si) kljub temu v vsakem delu dneva najdete kaj zanimivega zase. 

 

Mnenje o nočnem programu 

»Imam pripombo na radio Prvi: zakaj so ukinili ali zmanjšali nočni program? Veliko nas je, ki 

ponoči delamo ali ne moremo spati in smo ga zelo radi poslušali, ker je poseben program. Ima 

posebno težo, poseben čar; marsikdo se je v njem izpovedal, kdo je povedal kako šalo ... Nočni 

program je kot terapija, ki jo danes zelo rabimo. In nacionalni radio, ki ga plačujemo vsi, bi moral 

to "terapijo" izvajati še naprej /…/.« (L. K.) 

 

 RADIO SPLOŠNO 

Pohvala radijskim oddajam in pobuda ustvarjalcem 

Poslušalka, gledalka in bralka V. K. je ob gostovanju varuhinje in odgovornega urednika Prvega 

v oddaji Svetovalni servis, 13. 6., poslala pohvalo in pobudo:  

»Na Prvem, Valu 202, Arsu .... imate čudovite oddaje, vsebine, izobraževanje, glasbo, vsega po 

malem, in ja, potrebna je stalna budna spremljava in vpeljevanje novosti. Morda pa bi 

poslušalcem predstavili, koliko truda je potrebno, da se oddaje sestavijo, pripravijo /…/  

In res, čeprav poslušalci kritizirajo rabo slovenskega jezika, ste dobri, vrhunski. Naj poslušajo 

komercialne radie /…/. Na TV pa bo potrebno narediti še veliko, da se bodo približali Prvemu, 

Valu, Arsu. 

MMC RTV: všeč so mi podkasti ... krasno, da si ogledaš še kaj pozneje ... 

Z veseljem vas poslušamo še naprej ... in na nove oddaje, vsebine.« 

 ODGOVOR VARUHINJE 

Zahvaljujem se vam za vse zapisane misli. Glede zaostajanja TV Slovenija v rabi slovenskega 

jezika za radijskimi novinarji in napovedovalci se strinjam z vami, lani sem na to tudi opozorila 

https://prvi.rtvslo.si/podkast/svetovalni-servis/88/175052777


20 
 

vodstvo in Svet RTV Slovenija. Zagotovili so, da bodo uvedli dodatno govorno izobraževanje za 

televizijske novinarje in voditelje. V prihodnje nameravam preveriti, kako to poteka. 

Če boste imeli še kakšno vprašanje, pripombo, pritožbo … na kar koli na RTV Slovenija, se lahko 

obrnete tudi neposredno name. Zelo vesela sem odzivov, ki prepoznavajo kakovost in 

opozarjajo na napake in pomanjkljivosti. 

 

MMC 

 NOVINARSKE VSEBINE 

»Nekorektno poročanje o napadu na policista v Mannheimu« 

»G. Vasev je v članku "Umrl je policist, ki je bil v petek v Mannheimu ranjen z nožem" izpustil 

bistven podatek, in sicer o tem, kdo je bil napadalec. G. Vasev v članku poroča o tem, da so 

policisti posredovali na protiislamskem shodu desničarjev, kjer je prišlo do napada z več 

ranjenimi. G. Vasev pa je, nenavadno, izpustil podatek, da je bil napadalec Afganistanec. Zaradi 

opustitve si bralec bodisi ne more razložiti, kaj se je zgodilo, bodisi domneva, da je napad izvedel 

kak "skrajni desničar". Gre najmanj za slabo novinarstvo in slabo urednikovanje./…/« (A. H.) 

Odgovorna urednica Uredništva za nove medije Ksenja Tratnik 

Kot je navedeno v članku, je vir Reuters. 

Tole je izvirna novica, v njej podatka o poreklu napadalca ni bilo: 

FRANKFURT, June 2 (Reuters) - A 29-year-old policeman stabbed on Friday in the German city 

of Mannheim during an attack on a right-wing demonstration has died, authorities said on 

Sunday. 

The attack was carried out by a 25-year old man with a knife, who severely injured six 

individuals, according to police in the German state of Baden Wuerttemberg, where Mannheim 

is located. 

"He stabbed the police officer several times in the head," the police statement said, adding the 

officer underwent emergency surgery immediately after the attack and was placed in an 

induced coma but succumbed to his injuries on Sunday. 

Police shot and wounded the attacker. 

A livestream broadcast from central Mannheim on Friday had shown anti-Islam activist Michael 

Stuerzenberger preparing to address a small crowd at an event by the Pax Europa Movement. 

 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Ali so navedli poreklo napadalca, sem preverila tudi v nekaterih drugih slovenskih medijih (STA, 

Delo, N1 …). Večinoma nikjer ni bilo navedeno, da je bil napadalec Afganistanec. Sem pa 

podatek o tem, da je bil napadalec Afganistanec, zasledila v nekaterih (a redkih) tujih medijih. 

Strinjam se z vami, da bi v tem primeru podatek pomagal bralcem, da bi hitreje in bolje razumeli 

vse okoliščine dogodka. Vendar pa glede na pojasnilo uredništva, da besedilo ni avtorski članek 

https://www.rtvslo.si/svet/evropa/umrl-je-policist-ki-je-bil-v-petek-v-mannheimu-ranjen-v-napadu-z-nozem/710437
https://www.reuters.com/world/uk/german-police-shoot-injure-man-who-attacked-far-right-demo-2024-05-31/


21 
 

uredništva, temveč povzetek po agenciji Reuters, uredništvu ne moremo očitati slabega 

novinarstva, niti namerne nenatančnosti ali celo zavajanja To bi lahko očitali kvečjemu agenciji 

Reuters. 

 

»Odziv na članek o ŠOU v Ljubljani« 

PR ekipa Študentske organizacije Univerze v Ljubljani je na urednike MMC-ja naslovila dopis, v 

katerem se je pritožila nad člankom, objavljenem na spletni strani rtvslo.si 11. junija, s prošnjo 

za objavo odziva v istem članku. V zadnjem dopisu, ki so ga naslovili na odgovorno urednico 

Uredništva za nove medije, so celotno komunikacijo z MMC-jem posredovali tudi varuhinji, s 

prošnjo za presojo konflikta interesov in nepristranskosti avtorice članka. Povzemamo 

korespondenco:  

»Na vašem spletnem portalu smo zasledili članek, ki se neposredno navezuje na delovanje 

Študentske organizacije Univerze v Ljubljani (povezava). Žalosti nas, da nas pred objavo navedb 

Radia Študent o naši organizaciji niste na kakršenkoli način kontaktirali in niti poskusili pridobiti 

nasprotnega stališča, temveč ste nekritično sledili enostranskim navedbam posameznikov, ki 

odkrito nasprotujejo kakovostnemu delovanju ŠOU v Ljubljani. V nadaljevanju vam pošiljamo 

odziv na te navedbe, za katerega vas prosimo, da ga objavite v celoti. Prosimo vas tudi za ime 

in priimek avtorja predmetnega članka, ki se je podpisal s kratico T. L. Š. /…/« 

 

Novinarka/urednica na MMC-ju Tanja Kozorog Blatnik je odgovorila: »Vaš odziv smo dodali v 

članek.«  

 

Na poziv PR ekipe ŠOU v Ljubljani, da sporočijo še polno ime avtorja članka, so z MMC-ja 

odgovorili: »Imena vseh naših novinarjev so navedena na naši spletni strani.« 

 

Odziv PR ekipe ŠOU v Ljubljani: 

»/…/ Po preverbi podatkov o avtorju prispevka smo ugotovili, da gre za Tajo Lesjak Šilak, ki je v 

preteklosti delovala na Radiu Študent, o čemer se lahko prepričate na povezavi: 

https://radiostudent.si/ljudje/taja-lesjak-silak?page=1. Vljudno vas prosimo, da nam v 

najkrajšem možnem času posredujete pojasnilo odgovornega urednika, zakaj je bila izdelava 

prispevka o odnosu med Radiem Študent in Študentsko organizacijo Univerze v Ljubljani 

zaupana prav novinarki, ki je neposredno povezana z Radiem Študent, saj to že samo po sebi 

ustvarja videz pristranskosti novinarkinega dela, s tem pa krni ugled in legitimnost 

Radiotelevizije Slovenija.« 

Odgovorna urednica Uredništva za nove medije Ksenja Tratnik 

Taja Lesjak Šilak je od januarja 2024 redno zaposlena na RTV Slovenija, njeno sodelovanje na 

Radiu Študent je potekalo s kulturnim in glasbenim uredništvom in ni poročala o tematikah, 

povezanih z vašo organizacijo. 

 

 

https://www.rtvslo.si/slovenija/radio-student-ljubljanski-sou-prepoveduje-snemanje-sej-studentskega-zbora-sou-blatenje/711427
https://radiostudent.si/ljudje/taja-lesjak-silak?page=1


22 
 

Odziv PR ekipe ŠOU v Ljubljani: 

»Hvala lepa za hiter odgovor, ki pa je žal zavajajoč, zato vas vljudno prosimo za dodatna 

pojasnila. Taja Lesjak Šilak je po javno dostopnih podatkih zadnji prispevek za Radio Študent 

pripravila dne 8. 6. 2024, torej pred 4 dnevi. O tem se lahko prepričate na povezavi: 

https://radiostudent.si/glasba/razsirjamo-obzorja/in-memoriam-duanne-eddy. Podatek o tem, 

na katerem uredništvu je omenjena novinarka delovala, je povsem brezpredmeten, saj je 

problematično to, da je neposredno osebno povezana z enim od akterjev v prispevku, izdelavo 

katerega ste ji zaupali. V pričakovanju natančnega pojasnila vas lepo pozdravljamo.« 

Odgovorna urednica Uredništva za nove medije Ksenja Tratnik 

V katerem uredništvu in kakšne prispevke je kolegica delala, ni brezpredmetno, ampak 

bistveno. In na podlagi tega tudi lahko presojamo o morebitnih konfliktih interesov. Uredniško 

smo presodili, da v tem primeru konflikta interesov ni. 

 

Odziv PR ekipe ŠOU v Ljubljani: 

»Hvala za odziv. Z vami se ne moremo strinjati, prav tako pa je vaše mnenje v nasprotju z 

razlago, ki jo je javno objavila Komisija za preprečevanje korupcije, o kateri se lahko prepričate 

na povezavi: https://www.kpk-rs.si/sl/instituti/nasprotje-interesov. KPK tako pravi, da se za 

poslovne stike štejejo tudi stiki med sodelavci, ki so omejeni izključno na službeno komunikacijo 

in ne dosegajo ravni osebnih stikov. Nadalje se šteje, da je v poslovnem razmerju (stiku) z 

določenim subjektom tudi oseba, ki je pri tem subjektu zaposlena oziroma opravlja dela oziroma 

funkcije na podlagi pogodbe, zakona, statuta, članstva itd.  

Uredniško ste tako presodili, da ni konflikta interesov, da vaša sodelavka poroča o delovanju 

svojih (trenutnih!) sodelavcev na drugem mediju, za katerega dela poleg zaposlitve na RTV 

Slovenija. 

Žalosti nas, da se zaradi nepremišljenih potez ustvarja videz pristranskosti Javnega zavoda RTV 

Slovenija, s katerim smo do sedaj vedno tvorno sodelovali in ki bi moral postavljati standarde 

profesionalnega novinarskega poročanja ter delovati kot zgled akterjem v slovenskem 

medijskem prostoru, namesto tega pa je v konkretnem primeru postal orodje za zasledovanje 

parcialnih interesov dotične novinarke in njenih kolegov na Radiu Študent. 

To sporočilo naslavljamo tudi na Varuhinjo pravic gledalcev, ki jo vljudno naprošamo, da to 

obravnava kot pritožbo zaradi nekorektne izbire novinarke, konflikta interesov ter pristranskega 

poročanja novinarke Taje Lesjak Šilak. Na tem mestu ponovno poudarjamo, da nas novinarka ni 

kontaktirala pred objavo prispevka in ni poskusila pridobiti nasprotnega stališča, ki smo ga tako 

lahko podali šele, ko so nas člani naše organizacije obvestili o članku na vašem spletnem portalu. 

Prepričani smo, da je novinarka (in uredništvo) s tem ravnala v direktnem nasprotju s Kodeksom 

novinarjev Slovenije in drugimi akti, ki urejajo delovanje novinarjev v okviru Javnega zavoda RTV 

Slovenija.« 

   ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM IN PRIPOROČILOM 

Pritožbo ste poslali hkrati tudi odgovorni urednici Uredništva za nove medije Ksenji Tratnik, od 

katere ste v prejšnjih dopisovanjih že prejeli nekaj pojasnil. Za to pritožbo sem jo posebej prosila 

https://radiostudent.si/glasba/razsirjamo-obzorja/in-memoriam-duanne-eddy
https://www.kpk-rs.si/sl/instituti/nasprotje-interesov


23 
 

še za dodatni odziv, zlasti o spoštovanju Poklicnih meril glede preverjanja dejstev in glede 

nepristranskosti. Odgovorila je:  

"Vir novice je bila STA https://sta.si/3310981/radio-student-sou-v-ljubljani-prepoveduje-

snemanje-sej-studentskega-zbora?q=%C5%A1ou. 

Prispevek je po viru pripravila kolegica, ki je bila takrat na urniku. Kadrovska slika je taka, da v 

redakciji ne dela hkrati 10 novinarjev notranje politike, temveč dela eden ali dva in vsi pokrivajo 

vsa področja.  

Kot je razvidno iz prejšnjih odgovorov, je bila uredniška presoja, da ne gre za konflikt interesov 

in da Taja Šilak lahko pripravi novico, ob tem še enkrat poudarjam, vir novice je bila STA. Narava 

spletnega novinarstva in način dela je tak, da se novice sprotno dopolnjujejo, na kar so 

uporabniki navajeni, to pa je označeno tudi s časovnimi posegi (spreminjanje ure).  

Novico je z odzivom ŠOU-a, ki so ga poslali isti dan, dopolnila kolegica Tanja Kozorog Blatnik (T. 

K. B. je navedeno med avtorji novice): https://www.rtvslo.si/slovenija/radio-student-ljubljanski-

sou-prepoveduje-snemanje-sej-studentskega-zbora-sou-blatenje/711427.« 

 

Po prejemu dodatnega odgovora odgovorne urednice na vašo pritožbo odgovarjam: 

Vaše pritožbe zaradi nekorektne izbire novinarke, konflikta interesov in dvoma v 

nepristranskost poročanja so upravičene.  

Poklicna merila in načela novinarske etike v programih RTV Slovenija v točki 21 Navzkrižni 

osebni interesi, pravice in dolžnosti navajajo: 

»Novinarji, uredniki in drugi ustvarjalci radijskih in televizijskih programov s svojim javnim in 

političnim delovanjem, z dejavnostmi v prostem času, z zasebnimi posli in finančnimi interesi ne 

smejo zlorabiti položaja v RTV Slovenija, škodovati natančnosti, nepristranskosti in 

verodostojnosti programov RTV Slovenija, ogrožati ugleda in dobrega imena posameznikov ali 

celotnega javnega zavoda ter zaupanja poslušalcev in gledalcev v vsebino programov RTV 

Slovenija.« /.../ 

V točki 21.1, ki opredeljuje navzkrižne interese pri poslovnem in programskem sodelovanju, pa 

med drugim piše: 

»Delavci RTV Slovenija v svojem prostem času ne smejo sodelovati s konkurenčnimi podjetji 

enake dejavnosti, če bi s tem škodovali ugledu in interesom RTV Slovenija. Pri tem so mišljene 

konkurenčne radijske in TV-postaje, skupine in podjetja za radijsko in TV-produkcijo, za 

računalniški in programski inženiring, založniška podjetja, tiskovne agencije ter arhivske in 

dokumentacijske službe.« 

V nadaljevanju je naštetih nekaj izjem (da delavec nastopa kot intervjuvanec ali da predstavlja 

svoje umetniško, publicistično ali znanstveno delo), vendar nobena ne velja za novinarko T. L. 

Š.  

Iz korespondence med ŠOU in Uredništvom za nove medije je razvidno, da je novinarka T. L. Š. 

od januarja 2024 zaposlena na RTV Slovenija, sočasno pa kot novinarka redno sodeluje tudi z 

Radiem Študent. Pri tem z vidika konflikta interesov ni pomembno, s katerim uredništvom na 

Radiu Študent sodeluje, saj konflikt interesov izvira iz tega, da novinarka sodeluje z organizacijo, 

o kateri je pripravila novinarski prispevek. Že samo sodelovanje s to organizacijo ustvarja dvom 

https://sta.si/3310981/radio-student-sou-v-ljubljani-prepoveduje-snemanje-sej-studentskega-zbora?q=%C5%A1ou
https://sta.si/3310981/radio-student-sou-v-ljubljani-prepoveduje-snemanje-sej-studentskega-zbora?q=%C5%A1ou
https://www.rtvslo.si/slovenija/radio-student-ljubljanski-sou-prepoveduje-snemanje-sej-studentskega-zbora-sou-blatenje/711427
https://www.rtvslo.si/slovenija/radio-student-ljubljanski-sou-prepoveduje-snemanje-sej-studentskega-zbora-sou-blatenje/711427


24 
 

v nepristranost novinarke o tej organizaciji in s tem v verodostojnost programov RTV Slovenija. 

Zato je presoja Uredništva za nove medije, da v tem primeru ni šlo za konflikt interesov, 

napačna.  

Ugotavljam torej, da je v tem primeru prišlo do kršitve Poklicnih meril in načel novinarske etike 

v programih RTV Slovenija v točki 21 Navzkrižni osebni interesi, pravice in dolžnosti, pa tudi v 

točkah 

1.7 Neodvisnost, kjer med drugim piše: 

»Novinarji RTV Slovenija /.../ pri poslušalcih in gledalcih v ničemer ne smejo ustvarjati občutka, 

da so pristranski oziroma da je njihova profesionalna integriteta okrnjena,« in 

1.2 Nepristranskost, kjer med drugim piše: 

»/.../ Uravnoteženo je treba sporočati ali predstavljati bistvena dejstva in stališča ter ohranjati 

nepristransko in etično razmerje do vseh oseb, ustanov, tem in dogodkov.  

Izogniti se je treba vsemu, kar lahko spodbudi upravičeno domnevo, da je novinar ali javni zavod 

pristranski ali pod vplivom neke skupine za pritisk, ne glede na to, ali je ta ideološka, politična, 

finančna, socialna, verska ali kulturniška. /.../« 

Kršitev je nastala na strani novinarke, ki bi se morala zaradi sodelovanja z Radiem Študent sama 

odreči pisanju članka, četudi povzetka po agencijskem poročilu, saj tudi povzemanje ni povsem 

nevtralno; avtorjevo povzemanje po drugem viru med drugim vpliva tudi na to, katere dele 

izvornega besedila bo vključil v končno besedilo, zato tu lahko nastane dvom v nepristranskost 

in neodvisnost. Kršitev je nastala tudi na strani uredništva, ki naloge ni dodelilo drugemu 

novinarju; če takrat drugega novinarja ni bilo na voljo, bi lahko z objavo tudi počakalo, saj ni šlo 

za vsebino, ki bi morala biti objavljena takoj. Uredništvo tudi na opozorilo ŠOU napake ni 

priznalo, temveč je v odgovoru napačno presodilo, da konflikta interesov ni, med drugim celo z 

netočno navedbo, da je novinarka sodelovala (v preteklosti) z Radiem Študent, čeprav je iz javno 

dostopnih podatkov https://radiostudent.si/ljudje/taja-lesjak-silak razvidno, da je novinarka 

redno sodelovala z Radiem Študent tudi v času pritožbe ŠOU in v času odgovora uredništva. 

V navedenem primeru pa ni prišlo do kršitve Poklicnih meril in načel novinarske etike v 

programih RTV Slovenija v točkah: 

1.3 Preverjanje dejstev, kjer med drugim piše: 

»Novinarji in uredniki RTV Slovenija morajo spoštovati temeljno profesionalno pravilo, da je 

treba vse podatke pred objavo preveriti./.../«, 

1.4 Verodostojnost, kjer med drugim piše: 

»/.../ Poročila morajo poslušalcem in gledalcem ponuditi dovolj vsestranskih informacij o 

nekem dogodku ali temi, da bodo lahko oblikovali svoj pogled na določeno zadevo. /.../«, 

2.3 Uravnoteženost sporočanja 

»Programi RTV Slovenija, ki obravnavajo vprašanja javnega interesa, o katerih obstajajo v 

javnosti različna stališča, morajo zagotoviti enakovredno in enakomerno predstavitev najširšega 

možnega izbora stališč o določeni zadevi. Enakovrednost in enakomernost v tem kontekstu 

pomenita nepristranskost in razumen obseg, upoštevajoč težo posameznih stališč ali mnenj, 

njihovo pomembnost ali možno pomembnost. 

https://radiostudent.si/ljudje/taja-lesjak-silak


25 
 

Če je le mogoče, mora novinar za določen prispevek ali oddajo najti predstavnike vseh vpletenih 

(prizadetih) strani ali nazorov. Če tega ne more, mora to poslušalcem in gledalcem sporočiti na 

preprost in neposreden način.«, 

2.3.1 Uravnoteženost sporočanja v posamezni oddaji 

»V posamezni oddaji, ki obravnava za večino sporno temo, je treba predstaviti najširši možen 

obseg stališč in mnenj o tej temi. Z nepristransko držo novinarja/voditelja je treba poslušalcem 

in gledalcem omogočiti, da si o zadevi sami oblikujejo sodbo, ki bo temeljila na predstavljenih 

dejstvih.« in 

2.3.2 Uravnoteženost sporočanja v nizu oddaj: 

»Posamezne oddaje v nizu oddaj o določeni temi ali skupini sorodnih tem lahko izražajo 

posamična stališča in mnenja, vendar mora niz oddaj zagotoviti uravnoteženo predstavitev 

različnih stališč in mnenj o obravnavanih temah. Namera o zagotovitvi uravnoteženosti v takem 

nizu oddaj mora biti poslušalcem in gledalcem teh oddaj predstavljena vnaprej in nedvoumno.« 

Novinarka in uredništvo sta v prvem besedilu povzela poročilo STA z novinarske konference 

sodelavcev Radia Študent, v katerem ni bilo odziva ŠOU. V besedilu tudi ni bilo navedbe, da so 

poskušali pridobiti odziv ŠOU ali da bodo to storili. Ne glede na to, da je šlo za povzetek besedila 

STA, bi uredništvo seveda lahko samoiniciativno povprašalo za odziv ŠOU ali to napovedalo. Da 

tega ni storilo, bi lahko šteli za kršitev, vendar glede na naravo dela MMC-ja, kjer se besedila 

pogosto dopolnjujejo sproti, lahko to označimo le kot manjši odmik od spoštovanja točk 1.3. in 

2.3.1. Odziv ŠOU so objavili takoj, ko so ga prejeli, glede na naveden čas sprememb besedila še 

isti dan, in z njim smiselno dopolnili prvo besedilo. 

Zaradi ugotovljenih kršitev Uredništvu za nove medije priporočam interno razpravo o 

doslednem spoštovanju Poklicnih meril in načel novinarske etike v programih RTV Slovenija v 

točkah 21 (Navzkrižni interesi, pravice in dolžnosti), 1.7 (Neodvisnost) in 1.2 (Nepristranskost). 

 

Očitki intervjuju s Petro Marc: »Smatram, da je članek napisan enostransko« 

Bralec in uporabnik T. W. se je pritožil nad člankom, objavljenim na MMC-ju 12. junija. V odzivu 

je med drugim napisal, da se članek bere kot »propagandni pamflet, ki nagovarja ljudi k vojni 

oz. izpostavlja Rusijo kot agresorja, ki ogroža Evropo«: 

»Danes (op. a.: 12. 6. 2024) je bil na MMC RTV SLO objavljen članek novinarke Anje P. Jerič, z 

naslovom Petra Marc: Na vzhodu EU-ja se tudi civilno prebivalstvo pripravlja na morebitno rusko 

invazijo. Članek, ki vključuje podatke o avtorici in okoliščinah snemanja reportaže, vsebuje tudi 

intervju z avtorico. Tako kot mnogi uporabniki MMC-ja danes, ki smo članek prebrali in jih je 

veliko to tudi komentiralo v komentarjih pod člankom, smatram, da je članek napisan 

enostransko, kot da bi brali propagandni pamflet, ki nagovarja ljudi k vojni oz. izpostavlja Rusijo 

kot agresorja, ki ogroža Evropo. Čeprav dejanja Rusije kot tudi same izjave ruskega predsednika 

ves čas zanikajo možnost kakršne koli agresije proti narodom ali državam.  

Ne glede na ta dejstva, duh članka kaže neko popolnoma drugačno sliko. Nikakor ne oporekam 

avtoričini pravici do lastnega mnenja, da ne bo pomote. Vendar to ni mnenjska stran temveč 

https://www.rtvslo.si/svet/evropa/petra-marc-na-vzhodu-eu-ja-se-tudi-civilno-prebivalstvo-pripravlja-na-morebitno-rusko-invazijo/711458
https://www.rtvslo.si/svet/evropa/petra-marc-na-vzhodu-eu-ja-se-tudi-civilno-prebivalstvo-pripravlja-na-morebitno-rusko-invazijo/711458
https://www.rtvslo.si/svet/evropa/petra-marc-na-vzhodu-eu-ja-se-tudi-civilno-prebivalstvo-pripravlja-na-morebitno-rusko-invazijo/711458


26 
 

gre za novinarski prispevek. Ki ni v skladu s statutom vaše hiše, ker ne vključuje transparentne 

predstavitve dejstev z obeh polov.  

V komentarju, ki sem ga želel objaviti in je bil cenzuriran, sem v skladu z novinarsko etiko in 

statutom RTV SLO pozval odgovornega urednika, da predstavi dejstva, in sicer: Kdo je financiral 

izdelavo dokumentarca? Kdo je plačal in organiziral pot novinarja? Katera mednarodna 

organizacija ali država je bila sponzor tega dokumentarca? Prosim, da mi v skladu z vašim 

statutom priskrbite te informacije. Smatram tudi, da je v primeru takih enostranskih prispevkov 

tak podatek nujen higienik in mora biti naveden ob sami objavi.« 

Odgovorna urednica Uredništva za nove medije Ksenja Tratnik 

Kolegica, ki je pripravila pogovor s Petro Marc, z vprašanji ni sugerirala njenih odgovorov, 

vprašanja so bila čisto nevtralna.  

Na odgovore Petre Marc pa ni imela vpliva. Kar se tiče vsebine oddaje, ki jo je pripravila Petra 

Marc, pa nisem pravi naslovnik.  

»Kdo je financiral izdelavo dokumentarca? Kdo je plačal in organiziral pot novinarja? Katera 

mednarodna organizacija ali država je bila sponzor tega dokumentarca? To informacijo prosim, 

da mi v skladu z vašim statutom priskrbite. Smatram tudi, da je v primeru takih enostranskih 

prispevkov tak podatek nujen higienik in mora biti naveden ob sami objavi.« 

Na ta vprašanja ne moremo podati odgovora. 

 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Glede financiranja dokumentarca v odjavni špici piše, da je dokumentarec delo RTV Slovenija, 

Informativnega programa TV Slovenija. Če imate dvome v financiranje dokumentarca, se 

obrnite na Službo za komuniciranje RTV Slovenija na pr@rtvslo.si. Varuhinja za take podatke 

nisem pristojna. 

Glede novinarskega prispevka varuhinja menim, da nikakor ni napisan enostransko, niti mu ne 

moremo očitati, da je propagandni pamflet. Prav tako v ničemer ne nagovarja ljudi k vojni. Res 

pa je, da izpostavlja Rusijo kot agresorja, ki ogroža Evropo. Vendar iz intervjuja ne moremo 

razbrati, da bi to bilo mnenje avtorice članka, niti osebno mnenje intervjuvanke. Intervjuvanka 

na začetku pove, da je bil »Panika vzhoda« delovni naslov dokumentarca, delovna hipoteza, ki 

jo je postavila glede na njene dotedanje stike z mnogimi ljudmi iz vzhodne Evrope. Povedala je 

tudi, da bi naslov spremenila, če bi se med pripravljanjem dokumentarca izkazalo, da hipoteze 

(izjave) ne držijo, da se torej v vzhodnih državah ne bojijo Rusije. Kot je povedala, so mnogi 

sogovorniki te strahove potrdili, da se torej dejansko bojijo Rusije kot agresorja, ki ogroža 

njihove države.  

Intervjuvanka, avtorica dokumentarca, bi sicer lahko izražala tudi svoja osebna mnenja, saj je 

intervjuvancem to dovoljeno, to je ena od značilnosti žanra intervju. Vendar intervjuvanka Petra 

Marc v intervjuju tega ni počela, temveč je le povzela izjave in mnenja tistih, ki jih je med 

pripravo dokumentarca spraševala, ali na vzhodu Evrope res čutijo paniko zaradi Rusije.  

Tudi vaš očitek, da »to ni mnenjska stran, temveč gre za novinarski prispevek, ki ni v skladu z 

statutom vaše hiše, ker ne vključuje transparentne predstavitve dejstev z obeh polov,« ni 

utemeljen. Intervju je po novinarski teoriji žanr, ki predstavi izjave in mnenja samo enega 

mailto:pr@rtvslo.si


27 
 

sogovornika, intervjuvanca. »Oba pola« ali več polov predstavljajo okrogle mize, polemične 

oddaje, soočenja in drugi žanri, s katerimi uredništva predstavljajo večplastne teme. V primeru 

intervjuja z avtorico dokumentarca ni »drugega pola«, zato je tudi izbira žanra intervju 

primerna. 

Vaša utemeljitev, da dejanja Rusije in izjave ruskega predsednika ves čas zanikajo možnost 

kakršnekoli agresije proti narodom ali državam pa ne ustrezajo dejstvom, saj je Rusija že drugič 

(prvič leta 2014, drugič leta 2022) napadla Ukrajino in ukrajinski narod. 

Komentar, ki ste ga želeli objaviti, ni bil »cenzuriran«, ker administratorji nad komentarji ne 

izvajajo cenzure, temveč nadzor, ali so napisani skladno s priporočili. Zakaj točno ga niso objavili, 

lahko osebno vprašate administratorje. Iz napisanega sklepam, da ste morda kršili točko 7, ki 

pravi: »7. Strinjam se, da bom poizvedbe ali komentarje na posege administratorjev pošiljal prek 

zasebnih sporočil, saj ne spadajo v javno debato in se preostalih uporabnikov ne tičejo.« 

Menim torej, da je bil intervju pripravljen v skladu z vsemi poklicnimi merili in etičnimi načeli 

ter s programskimi standardi.  

 

 UPORABNIŠKE VSEBINE 

»Zelo jezen uporabnik MMC-ja« 

Uporabnik B. M. je v odzivu varuhinji izrazil vidno nezadovoljstvo zaradi še enega v vrsti 

neobjavljenih komentarjev. Podpisal se je z »Zelo jezen uporabnik MMC-ja«.  

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Ker ste mi poslali več vprašanj in nekatera tudi na MMC-forum, sem prosila odgovorno urednico 

MMC-ja Ksenjo Tratnik za pojasnilo. Odgovorila je: 

»Vodja moderatorjev je uporabniku /…/ odgovoril: 

»Uporabnik /…/ je objavil komentar 

'Napovedan porast podpore skrajni desnici bo sledil "mainstreamizaciji" njenih idej "[i]V Kanado 

na primer ne prideš kar tako. [/i] Kakor kdo. Nekateri z določenim političnim pedigrejem so več 

kakor dobrodošli.' 

V pravilih je navedeno: 

9. Pri pisanju sporočil bom poskušal jasno izraziti svoje mnenje, da ga bodo souporabniki 

pravilno razumeli. Nekateri stavki v pisani besedi mnogokrat ne učinkujejo enako kot v govoru, 

zato bom pozoren na jasnost sporočil in komentarjev. Razumem in se strinjam, da vulgarni ali 

drugače neprimerni komentarji, uporabniška imena in uporabniške slike (avatarji) niso 

dovoljeni, zato jih ne bom uporabljal. 

Komentarjev, ki niso vsebinsko povezani s temo prispevka, ne objavimo.« 

To pojasnilo vodje moderatorjev je primerno. Ker ste mi tudi v juniju poslali veliko odzivov, a 

večinoma nepopolne, vas prosim, da dosledno pošljete vsako prošnjo za pojasnilo 

administratorjem in hkrati meni v vednost, pri čemer naj bo jasno razvidno, pod katerim 



28 
 

člankom ste želeli objaviti komentar in kaj je vaš komentar. Če od administratorjev ne prejmete 

odgovora, me čez dva dni na to opomnite, da jih bom pozvala k odgovoru. Prav tako me lahko 

opozorite, če s pojasnilom niste zadovoljni. 

 

»Neučinkovito moderiranje neprimernih komentarjev na MMC« 

Uporabnik K. Č. je v odzivu napisal, da je moderiranje »rasističnih, antisemitskih, agresivno 

nacionalističnih … komentarjev« na MMC-ju neučinkovito: 

»Moja pritožba se nanaša na problematiko rasističnih, antisemitskih, agresivno nacionalističnih 

in drugače neprimernih komentarjev na MMC-ju ter neučinkovito moderiranje teh. 

Administratorji se pri svojem delu več kot očitno (in pogosto precej površno) osredotočajo na 

posamezne komentarje in pogosto odstranjujejo tiste, ki opozarjajo na rasizem, dopuščajo pa 

komentarje, ki sami po sebi niso sporni, a jih je potrebno obravnavati v danem kontekstu. 

Primer takšnega komentarja: To bo tekma Turčija proti Albaniji. (# 23. junij 2024 ob 19:01) 

Naveden komentar je bil objavljen pod novico o nogometni tekmi med Nemčijo in Švico in se 

nanaša na nacionalno poreklo nekaterih igralcev obeh ekip, kar je v nasprotju z Unescovo 

Deklaracijo o načelu strpnosti iz leta 1995. Čeprav sem ga večkrat prijavil kot neprimernega, je 

ta še vedno objavljen, medtem ko so mojega (Se ti kolca po Arijcih? Na srečo nismo v 30. letih 

prejšnjega stoletja!) odstranili. To me je spodbudilo k prebiranju drugih komentarjev tega in še 

enega drugega uporabnika /…/ 

Opozoril bi na nujnost uvedbe boljših sistemskih rešitev za moderiranje komentarjev. Trenutno 

se namreč preveč odgovornosti prelaga na uporabnike, da sami prijavljamo neprimerne 

komentarje, kar se kaže tudi v številu odstranjenih komentarjev pod novicami, ki naj bi bile 

predhodno moderirane. 

Moderiranje bi bilo veliko učinkovitejše, če bi administratorji v primeru hude kršitve pravil 

preverili avtorjev profil in bi, v kolikor se je podobna očitna kršitev pojavila večkrat, ukrepali proti 

njemu z uvedbo predmoderacije ali ukinitvijo uporabniškega računa. Ne vem, po koliko prijavah 

in kako pogosto se zdaj to zgodi, menim pa, da se preredko. Z drugimi besedami - namesto da 

odstranjujete rasistične in agresivno nacionalistične komentarje, onemogočite komentiranje 

rasistom in agresivnim nacionalistom. Na ta način bodo imeli tudi administratorji precej manj 

dela in bodo lahko tega opravljali veliko kakovostnejše. /…/« 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Zahvaljujem se vam za obširen dopis. Nekatere vaše trditve pa so precej pavšalne in zanje niste 

predložili utemeljitev ali pa ne držijo. 

Moderatorji vsak dan pregledajo na tisoče komentarjev in odstranijo več deset neprimernih 

komentarjev.  

Komentarje pod besedili brez predmoderacije odstranijo naknadno, po objavi – ti so edini, kjer 

uporabniki, če sproti spremljate vse objavljene komentarje, lahko vidite, kakšni komentarji so 

odstranjeni. Vendar je tudi to praktično nemogoče, ker je besedil s komentarji zelo veliko, 

komentarjev pa še veliko več, zato en sam uporabnik ne more imeti realnega vpogleda v 

umaknjene komentarje, da bi lahko podal oceno o primernosti ali neprimernosti umikanja 

komentarjev. To bi bilo možno samo s strokovno analizo večjega števila umaknjenih 

komentarjev, upoštevaje pri tem seveda tudi besedila, na katera so se komentarji nanašali.  

https://www.rtvslo.si/sport/nogomet/ep-v-nogometu-2024/fuellkrug-v-92-minuti-nemciji-zagotovil-prvo-mesto-v-skupini-a/712746


29 
 

Neobjavljenih komentarjev pod besedili s predmoderiranimi komentarji uporabniki ne vidite, 

ker moderatorji najprej pregledajo vse napisane (in še neobjavljene komentarje) in šele nato 

objavijo primerne. Glede meril umikanja teh komentarjev torej uporabniki ne morete presojati, 

ali so primerna ali ne.  

Zato je vaša trditev »administratorji se pri svojem delu več kot očitno (in pogosto precej 

površno) osredotočajo na posamezne komentarje in pogosto odstranjujejo tiste, ki opozarjajo 

na rasizem, dopuščajo pa komentarje, ki sami po sebi niso sporni, a jih je potrebno obravnavati 

v danem kontekstu,« neutemeljena. 

Glede vašega opozorila na »nujnost uvedbe boljših sistemskih rešitev za moderiranje 

komentarjev,« ker da se trenutno »preveč odgovornosti prelaga na uporabnike, da sami 

prijavljamo neprimerne komentarje, kar se kaže tudi v številu odstranjenih komentarjev pod 

novicami, ki naj bi bile predhodno moderirane,« pa odgovarjam: 

Niste napisali, koliko komentarjev je naknadno, po opozorilih uporabnikov, odstranjenih pod 

besedili z moderiranimi komentarji. Nekaj jih zagotovo še ostane in jih moderatorji po opozorilu 

še odstranijo, saj nobeno delo ne more biti opravljeno brez napake, opozorilo uporabnikov pa 

lahko moderatorja spomni na vidik, na katerega sam ni bil pozoren. Včasih je moderatorjem 

dobrodošlo uporabniško dojemanje vsebine. Če je po predmoderaciji naknadno odstranjenih 

zelo veliko komentarjev, bi to lahko bilo problematično. Vendar tega v dopisu niste podkrepili 

s številom odstranjenih komentarjev. 

Glede vaše pobude, da bi bilo moderiranje »veliko učinkovitejše, če bi administratorji v primeru 

hude kršitve pravil preverili avtorjev profil in bi, v kolikor se je podobna očitna kršitev pojavila 

večkrat, ukrepali proti njemu z uvedbo predmoderacije ali ukinitvijo uporabniškega računa,« pa 

odgovarjam, da je brezpredmetna, ker administratorji to že počnejo. Administratorji v primeru 

več zaporednih (niti ne nujno zelo hudih) kršitev uvedejo nadzor uporabniškega imena, kar 

pomeni, da vse komentarje tega uporabnika pred objavo pregledajo, ne glede na to, ali jih želi 

objaviti pod besedili s predmoderacijo ali pod besedili brez predmoderacije. V primeru, da 

uporabnik, ki je pod nadzorom, spoštuje pravila, nadzor ukinejo, če nadaljuje s kršitvami, pa po 

opozorilu uporabniku onemogočijo nadaljnje komentiranje oziroma uporabniško ime blokirajo. 

To, kar ste predlagali, torej že deluje. Kar nekaj uporabnikov je že blokiranih, še več pod 

nadzorom. Nekateri se obračajo tudi name. Tistim pod nadzorom svetujem dosledno 

spoštovanje pravil komentiranja.  

Menim torej, da moderatorji opravljajo svoje delo zavzeto in strokovno in veliko prispevajo k 

temu, da RTV Slovenija na spletnem mestu rtvslo.si omogoča pod besedili izražanje mnenj, pa 

tudi številnih zanimivih in tehtnih vsebin. S tem omogoča javno razpravo številnih uporabnikov, 

kar je vsekakor v duhu pluralne in demokratične družbe. Najlažje bi bilo, kot so to storili mnogi 

portali, zapreti komentiranje, vendar RTV Slovenija oziroma njena enota MMC vztraja pri 

moderiranem komentiranju. Tudi varuhinja kot zastopnica uporabnikov možnost komentiranja 

podpiram, saj podpiram demokratično izmenjavo mnenj in informacij, podpiram pa tudi, da je 

to moderirano. 



30 
 

Onemogočeno komentiranje pod novico o sprejemanju novega zakona o LGBT 

Uporabnik M. K. se je z vprašanji glede zaprtja komentiranja pod člankom o zakonu o LGBT v 

Gruziji najprej obrnil na MMC-forum, ker pa ni prejel odgovora, je vprašanje naslovil še na 

varuhinjo:  

»Zakaj je povsem onemogočeno komentiranje pod novico o sprejemanju novega zakona proti 

LGBT? Običajno se predmoderira komentarje v občutljivih temah. Tu pa je onemogočeno. 

https://www.rtvslo.si/svet/evropa/gruzijska-vlada-predlagala-zakonodajo-proti-skupnosti-

lgbt/710729. Zakaj novica ni odprta za komentiranje? Kaj je razlog?« 

   ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM IN PRIPOROČILOM 

Za pojasnilo sem prosila odgovorno urednico Uredništva za nove medije Ksenjo Tratnik. 

Odgovorila je: »Pri omenjeni novici je šlo za nenamerno napako, ko je novinar označil namesto 

predmoderacije zaprto komentiranje.« 

Na moje dodatno vprašanje, ali so vam osebno odgovorili na vaše vprašanje in ali so po vašem 

dopisu nenamerno napako odpravili in odprli komentiranje s predmoderacijo, pa je odgovorila: 

»Po mojih informacijah uporabniku ni nihče odgovoril. Novico pa smo odprli za 

predmoderacijo.« 

Glede na odgovor je šlo za nenamerno napako, ki so jo po vašem obvestilu odpravili in 

komentiranje omogočili. Pod novico sicer ni nobenega komentarja.  

Ker vam niso odgovorili, bom uredništvu priporočila razpravo o tem, da na spoštljiva, vsebinska 

in sicer primerna vprašanja ali opozorila uporabnikov odgovorijo. 

 

Pomotoma označena možnost komentiranja izven delovnega časa 

Uporabnik K. Č. se je pritožil, ker je bilo pod člankom o evropskem prvenstvu v nogometu, 

objavljenim na MMC-ju 16. junija, možno komentiranje tudi izven delovnega časa: 

»Moja pritožba se nanaša na neprimerne komentarje pod člankom Kek: Poljub sreče nas je 

nagradil za vse opravljeno delo. Običajno je komentiranje pod članki zaradi zagotavljanja višjih 

standardov razprave v času odsotnosti moderiranja med 22.00 in 7.00 onemogočeno. Zakaj so 

članki o EP v nogometu izjeme? Videti je, da ste v tem konkretnem primeru običajen čas 

moderiranja podaljšali za eno uro, torej do 23.00. Čeprav je bila do takrat prijavljena (in 

posledično odstranjena) že cela množica neprimernih komentarjev, ste možnost komentiranja 

kljub odsotnosti moderacije dopustili še naprej, naknadne neprimerne komentarje pa ste, 

predvidevam, odstranili šele zgodaj zjutraj. /…/ Glede na to, da se je Euro 2024 šele dobro začel, 

močno upam, da boste sprejeli potrebne ukrepe in v nadaljevanju prvenstva resnično poskušali 

zagotavljati višje standarde razprave, kot se to za javni medijski servis tudi spodobi.« 

Odgovorna urednica Uredništva za nove medije Ksenja Tratnik 

Če je bilo moč pod navedenim člankom komentiranje izven delovnega časa, je bila to izjema, 

saj sicer velja, da ponoči komentiranje ni omogočeno. Novinar je pomotoma označil možnost 

komentiranja izven delovnega časa. 

 

https://www.rtvslo.si/svet/evropa/gruzijska-vlada-predlagala-zakonodajo-proti-skupnosti-lgbt/710729
https://www.rtvslo.si/svet/evropa/gruzijska-vlada-predlagala-zakonodajo-proti-skupnosti-lgbt/710729
https://www.rtvslo.si/sport/nogomet/ep-v-nogometu-2024/kek-poljub-srece-nas-je-nagradil-za-vse-opravljeno-delo/711985
https://www.rtvslo.si/sport/nogomet/ep-v-nogometu-2024/kek-poljub-srece-nas-je-nagradil-za-vse-opravljeno-delo/711985
https://www.rtvslo.si/sport/nogomet/ep-v-nogometu-2024/kek-poljub-srece-nas-je-nagradil-za-vse-opravljeno-delo/711985


31 
 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Odgovorna urednica je pojasnila razlog za pomotoma vključeno možnost objavljanja 

komentarjev. Pregledala sem objavljene komentarje, ki so ostali po moderaciji, in teh ni več. 

Torej so moderatorji primerno opravili svoje delo in vse neprimerne komentarje umaknili. Žal 

so bili zaradi nenamerne napake ti neprimerni komentarji nekaj ur vidni. Po drugi strani pa se 

je prav ob tej nenamerni napaki pokazalo, kako zelo pomembno je delo moderatorjev – najmanj 

iz dveh vidikov. Prvi je, da zagotavljajo piscem in bralcem komentarjev (ki vas je zelo veliko), da 

lahko pišete in prebirate komentarje v urejenem spletnem okolju, brez nevarnosti za žaljive, 

nevsebinske in sicer neprimerne komentarje. Drugi vidik moderiranja komentarjev je, da sploh 

omogoča komentiranje. Mnogo spletnih portalov te možnosti sploh ne dopušča, ker terja 

moderiranje veliko dela in ljudi. RTV Slovenija komentiranje omogoča in skrbi za ustrezno 

moderiranje. Varuhinja sicer prejemam precej pritožb in pripomb zaradi neprimernega 

moderiranja, vendar so izjemno redke upravičene.  

 

 STORITVE 

Zakaj prihaja do zamud pri dostavi plošč Tomaža Pengova Odpotovanja? 

Varuhinjo je poklicala uporabnica V. J. zaradi zadnje plošče Tomaža Pengova Odpotovanja, ki jo 

je naročila prek Založbe kakovostnih programov RTV Slovenija:  

»Rada bi dobila zadnjo ploščo od Tomaža Pengova in sem na ZKP že prejšnji teden nakazala 

denar, vendar še do danes nisem prejela  plošče. Zanima me, ali se je kaj posebnega zgodilo? 

Kličem na ZKP, pa se nihče ne javi. Deluje, kot da je telefon zaseden in se nimam s kom pogovoriti, 

zato kličem vas, če lahko pridobite to informacijo.« 

Vodja založniške dejavnosti ZKP RTV Slovenija Mojca Menart 

V obdelavi naročil v spletni trgovini smo vezani na potrditve plačil s strani finančno 

računovodske službe, za spletno trgovino in digitalno distribucijo imamo samo enega sodelavca. 

Od ponedeljkovega (op. a.: 10. 6.) izida plošče Odpotovanja mu je telefon dobesedno pregorel, 

naročil je bilo po sto na dan, tudi poštna dostava zdaj traja kar nekaj dni. Trudimo se po 

maksimalnih močeh, tudi preostala majhna ZKP ekipa pomaga pri odpremi, a vse to so razlogi, 

da gospa izjemno iskane plošče še ni prejela.  

 

Sodelavec v  založniške dejavnosti ZKP RTV Slovenija  

Naročilo je bilo poslano v ponedeljek in po sledenju pošiljke je gospa včeraj (op. a.: 12. 6.) že 

sprejela naročilo na domačem naslovu. 

 



32 
 

RTV SLOVENIJA 

 JEZIKOVNA KULTURA 

Dnevnik: Je ob 18.57 primerno pozdraviti gledalce z »Dober večer«? 

Gledalcu G. H. se zdi neprimerno, da voditelj v poletnem času ob 18.57, ko sije sonce in je dan, 

pozdravi z »Dober večer«. V enem od odzivov je opozoril na to, da je ob 18.57 voditelj pozdravil 

»Dober večer«, voditelj/ica Slovenske kronike pa kasneje, ob 19.20, »Dober dan«. 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Vašo pripombo sem poslala uredništvu Informativnega programa TV Slovenija. Ob tem sem 

uredništvo prosila še za splošno pojasnilo, ali imajo glede pozdravov v večernem času kakšna 

priporočila glede na letni čas, ali sledijo bontonu ipd.  

Odgovorila je urednica dnevnoinformativnih oddaj TV Slovenija Maša Tomažin Hladen: 

»Pravila, kdaj voditelj pozdravi dober večer ali dober dan, nimamo, se bomo pogovorili tudi z 

lektorji. Hvala za opozorilo.« 

Menim, da je vaše opozorilo naletelo na primeren odziv in bodo v uredništvu temu posvetili več 

pozornosti.  

Na spletni strani Ministrstva za izobraževanje https://www.portalosv.si/funkcionalna-

pismenost/medosebno-sporazumevanje/pozdravljanje/ sem našla naslednja priporočila: 

Kako pozdravljamo in se poslavljamo v različnih obdobjih dneva? 

 

Tema, o kateri pišete, torej ni enoznačna in ni vezana samo na svetli del dneva, saj bi sicer 

morali pozimi že ob 17. uri pozdraviti »dober večer«, poleti pa še ob 21. uri »dober dan. Uradna 

priporočila bontona ne predvidevajo tolikšnega prilagajanja pozdravljanja, temveč krajši gibljivi 

del pozdravljanja z »dober dan« in »dober večer«, med 18. in 20. uro. Torej samo dve uri in ne 

štiri ali celo več, kolikor je v našem podnebnem pasu razlika med svetlim delom dneva pozimi 

in poleti.  

Ker je »gibljivi« večerni čas na TV Slovenija ravno čas Dnevnika, Slovenske kronike in Športa, ko 

lahko gledalci v eni uri trikrat slišimo pozdrav voditeljev, je seveda primerno, da so ti pozdravi 

kolikor se da usklajeni, da torej gledalci ne slišite najprej »dober večer«, pol ure kasneje pa 

»dober dan«.  

Težje je jasneje določiti, do kdaj v letu velja »poletni« pozdrav. Tega podrobneje ne določa niti 

bonton. Vsekakor ne more biti glavno merilo poletni letni čas, saj se to ne ujema z obdobjem 

https://www.portalosv.si/funkcionalna-pismenost/medosebno-sporazumevanje/pozdravljanje/
https://www.portalosv.si/funkcionalna-pismenost/medosebno-sporazumevanje/pozdravljanje/
https://www.portalosv.si/wp-content/blogs.dir/3031/files/pozdravljanje/kako_pozdravljamo.png


33 
 

najdaljšega dela dneva. Če bi kot glavno merilo upoštevali dolžino svetlega dela dneva, bi morali 

pozdravljati z »dober dan« že v drugi polovici pomladi, ko je dan že zelo dolg, in prenehati v 

drugi polovici poletja, saj se svetli del dneva podaljšuje od pomladnega enakonočja do 

poletnega solsticija 21. junija, potem pa se začne kmalu krajšati.  

Pravila pozdravljanja torej ne morejo biti zelo natančna za vse dele leta in vse dele dneva, 

temveč so v dobršni meri prepuščena tudi bontonu urednikov in voditeljev.  

 

Varuhinja je mnenje in razmislek glede bontona in drugih vidikov pozdravljanja poslala tudi 

Lektorski koordinaciji RTV Slovenija. Odgovorili so:  

V imenu Lektorske koordinacije Rok Dovjak 

Strinjamo se z vašo ugotovitvijo, da je raba pozdravov »Dober dan« in »Dober večer« v različnih 

delih leta različna in odvisna tudi od bontona urednikov in voditeljev. Lektorji DIO pri 

pozdravljanju sicer v kar največji meri upoštevajo sonce, torej pozdravljajo z »Dober dan« pred 

sončnim zahodom, z »Dober večer« pa po njem – težavno je le obdobje, ko sonce zaide malo 

po 19. uri, saj bi bilo takrat še mogoče uporabiti pozdrav »Dober dan«.  

Da je bilo v Dnevniku uporabljeno »Dober večer«, v Slovenski kroniki pa »Dober dan«, se res ne 

bi smelo zgoditi. Domnevam, da sta bila pozdrava neusklajena, ker jih lektor ni popravil, to pa 

se je zgodilo, ker urnika ni mogoče izvesti s stalno ekipo, ki bi lektorirala zgolj osrednje 

informativne oddaje, ampak je nujna pomoč lektoric, ki primarno pregledujejo druge vrste 

besedil in so glede pozdrava zato zaupale presoji urednika oz. voditelja.  

Da bi se izognili takšni neusklajenosti, so v uredništvu že predlagali »poletni« pozdrav 

»Pozdravljeni«.  

 

»Statistike prvega polčasa tekme SLO-DAN v hrvaščini« 

Dva gledalca sta se pritožila, ker je bila statistika prvega polčasa nogometne tekme med 

Slovenijo in Dansko, objavljena na spletni strani rtvslo.si, v hrvaškem jeziku. Navajamo primer 

odziva:  

»Močno me je zmotilo, da so bile statistike prvega polčasa tekme SLO-DAN v hrvaščini. Od 

javnega servisa, ki naj bi ščitil in vzdrževal slovensko kulturno dediščino in nacionalno identiteto, 

se mi to zdi nesprejemljivo. Prilagam screenshot.« (E. S.) 



34 
 

 

Odgovorni urednik Športnega programa TV Slovenija Gregor Peternel 

Na naši spletni strani so zapisi v slovenskem jeziku. 

 

Odgovorna urednica Uredništva za nove medije Ksenja Tratnik 

Ponudnik analitike Sofa je poslal napačno datoteko, in sicer v napačnem jeziku, ki so jo med 

tekmo Slovenije v vsej gneči kolegi dodali v novico, a že po nekaj minutah, ko so ugotovili 

napako, tudi odstranili. Za neljubo in nenamerno napako se opravičujemo. 

 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Hvala za opozorilo, ki je pomagalo razjasniti, kje se je napaka zgodila in kako dolgo je bila vidna. 

Iz odgovorov je razvidno, da je do napake res prišlo, da pa so jo v uredništvu MMC-ja hitro 

opazili in tudi odpravili. Sicer pa se strinjam z vami, da mora javni zavod RTV Slovenija ohranjati 

in varovati narodno identiteto, med njenimi pomembnimi dejavniki je seveda tudi slovenski 

jezik. To je tudi ena od nalog javne službe, zapisanih v Zakonu o RTV Slovenija. Varuhinja 



35 
 

posvečam skrbi za pravilno in izborno slovenščino na RTV Slovenija veliko pozornosti, podobno 

pa velja za večino programskih ustvarjalcev. Žal se neljube napake kljub temu dogajajo. Zato je 

pomembno, da so programski ustvarjalci pri delu pozorni in morebitne napake hitro odkrijejo 

in odpravijo, ob vsaki pa tudi preverijo, ali je možno izboljšati sistem, da se v prihodnje ne bi več 

ponovila.  

 

Mnenje o uporabi besede ''gužva'' 

Poslušalka in gledalka O. K. je v odzivu sporočila, da jo moti uporaba besede ''gužva'' tako na 

Radiu kot tudi na TV Slovenija:  

»Neskončno me moti, da se vse povprek uporablja (tako na radiu kot televiziji) beseda "gužva" 

namesto lepe slovenske besede "gneča". Zelo zelo si želim, da tega ne bi več slišala v javnih 

občilih. /…/«. 

 

 OGLAŠEVANJE 

Varuhinja je prejela 9 odzivov gledalk in gledalcev glede oglasnih oddaj. 7 se jih je pritožilo na 

TV-prodajo, 2 pa na oglasno oddajo na Valu 202. V nadaljevanju povzemamo nekatere odzive. 

Spet o moteči TV-prodaji 

»Z veseljem plačujem RTV-naročnino, saj je tako televizijski kot radijski program kvaliteten. Kljub 

temu pa me je danes zmotilo, da je bilo oglaševanje tako na prvem kot na drugem programu ob 

14.25 namenjeno podjetju Biostile d. o. o. Verjamem, da RTV za svoje poslovanje potrebuje 

oglaševalski denar, vendar je to javna televizija in v tem smislu tudi odgovorna vsem nam. Nič 

nimam proti podjetju, ki ga oglašujete, vendar se mi zdi vse skupaj vseeno malo pretirano in 

neokusno, glede na to, da so prejeli že kar nekaj kazni zaradi oglaševanja svojih izdelkov. 

Skratka, z veseljem bom še naprej gledal oddaje, ki nas na pravi način ozaveščajo o našem 

zdravju.« (B. P.) 

»To, da reklamirate, milo rečeno, sporne izdelke (Biostile ...) bi še nekako sprejel, če ne bi bili 

javna TV (torej z nekim poslanstvom?), sodu pa izbije dno izjava, da s tem ne kršite nobenih 

predpisov? Ste že kdaj slišali za moralo in etiko? /…/« (M. L.)  

»Na spletnem portalu N1info sem zasledil zanimiv članek o »zimzeleni«, medijsko zelo agresivni 

blagovni znamki »Biostile« /…/ Očitno, sodeč po članku na N1 (so pa korektno zapisali, da tudi 

sami niso brez oglaševalskega greha!), nisem edini zaznal te pre-pogostosti. Ste vendar 

nacionalna, javna RTV, oglasov pa imate skoraj toliko, kot vam konkurenčna komercialna POP 

TV. Razumem, da imate finančno podhranjenost. Razumem, da finančno dihate na škrge. Čudno 

pa je, kajne, da ne zdajšnja leva vlada ne prejšnja desna vlada, niti v zadnjih 10 letih predhodne 

leve vlade, nimajo (niso imele) posluha za dvig zakonsko obveznega prispevka!? Pač po analogiji, 

imaš v hiši ali v stanovanju električni priključek, sledi avtomatična zaveza za plačilo RTV-



36 
 

prispevka. Preprost logičen sklep tega ne-dviga torej tiči tudi v vas samih, v RTV hiši (TV, radio, 

spletni MMC). Nočem poenostavljati, toda kot v vsaki hiši, se najprej začne čistiti pred lastnim 

pragom. Gledanost vam (RTV SLO) močno upada. Težko bo pridobiti nazaj te »prebežnike« med 

gledalci, poslušalci, bralci spletnih vsebin. Zelo me čudi, da vam tudi zdaj bližja, leva vlada, noče 

prisluhniti!« (M. B.) 

»Vplivajte na izbris Herte Kosmina z vseh možnih programov, ker se mi televizija že /…/. 

Kadarkoli, kjerkoli odprem kanal, "ona". /…/« (S. M.) 

»Zasledila sem, da tudi na vaši/naši televiziji že nekaj časa predvajate reklamna sporočila 

podjetja Biostile. Bi mogoče lahko razmislili, da ustavite predvajanje, saj gre za zavajanje ljudi.« 

(L. J.) 

»Koliko prihodkov ima RTV Slovenija s podjetjem Biostile, če jo že moramo kar naprej poslušati 

in gledati? Vlada bi morala zagotoviti financiranje RTV Slovenija, da bi TV-prodajo lahko 

ukinila.« (A. G. ) 

Skupen odziv vodstva TV Slovenija in Službe za trženje TV-programov in oddaj  

Televizijsko prodajno okno je ena od oblik oglaševanja na javni televiziji, ki je zakonsko 

opredeljena in je že več let del sporeda Televizije Slovenija. Televizijska prodajna okna je TV 

Slovenija v svoje sporede vključevala tudi, ko je bila v bistveno boljši finančni kondiciji. Prav 

gotovo si nobeno programsko vodstvo v sporedu ne želi televizijske prodaje, v času, ko stabilno 

financiranje RTV Slovenija ni zagotovljeno, pa smo za produkcijo programa primorani na trgu 

pridobivati vedno več sredstev. Samo za ilustracijo – prihodki iz TV-prodaje letošnjega leta so 

višji od letošnjega proračuna celotnega Razvedrilnega programa. 

V zvezi s televizijskimi prodajnimi okni podjetja Biostile pa dodatno pojasnjujemo: RTV Slovenija 

ni bila seznanjena z odločbami Zdravstvenega inšpektorata RS, saj so naslovljene izključno in 

direktno na naročnika oglasa. Ko smo izvedeli, da odločbe obstajajo, je vodstvo Televizije 

Slovenija v okviru instituta dostopa do informacij javnega značaja od Zdravstvenega 

inšpektorata RS nemudoma zahtevalo vpogled v pravnomočne odločbe, ki so bile v zadnjih treh 

letih izdane zoper naročnika omenjenih oglasov. Hkrati smo vsa televizijska prodajna okna v 

naših programih še dodatno označili (bolj kot nam to nalaga zakonodaja) in jih opremili z 

dodatnimi napisi, ki gledalce veš čas še dodatno obveščajo, da gre za prodajno okno.  

Po pregledu odločb je Služba za trženje TV-programov in oddaj naročnika pozvala, naj vsa 

televizijska prodajna okna, v katerih so uporabljene trditve, ki so predmet odločb, nemudoma 

umakne ali pa jih korigira v skladu z odločbami. Po zagotovilih Službe za trženje TV-programov 

in oddaj v sporedu Televizije Slovenija trenutno ni prodajnih oken, v katerih bi bili izdelki 

promovirani v nasprotju z nam znanimi odločbami Zdravstvenega inšpektorata RS. 

Iz pridobljenih odločb pa izhaja, da se ne nanašajo le na trditve, izrečene v televizijskih prodajnih 

oknih, zato je morebitne nadaljnje poslovne odločitve v zvezi z načini oglaševanja in oglaševalci 

treba sprejemati širše, torej na nivoju Uprave RTV Slovenija.  

 

 

 



37 
 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Odgovor vodstva pojasnjuje finančno-etični in profesionalni primež, v katerega je ujeta TV 

Slovenija zaradi nestabilnega financiranja. To je peha v pridobivanje prihodkov iz oglaševanja, 

čeprav to krni programski čas, namenjen informativnim, izobraževalnim, kulturnim, športnim in 

drugim vsebinam v interesu javnosti. TV Slovenija sicer dosledno spoštuje Zakon o 

avdiovizualnih medijskih storitvah, ki v šestem poglavju določa televizijsko oglaševanje in 

televizijsko prodajo, za TV Slovenija še strožje kot za druge televizijske programe. Na drugih TV-

programih lahko skupni obseg televizijskega oglaševanja in televizijske prodaje v televizijskem 

programu dosega do 20 odstotkov časa med 6. in 18. uro ter med 18. in 24. uro, na TV Slovenija 

pa četrtino manj, do 15 odstotkov časa med 6. in 18. uro ter med 18. in 24. uro. Poleg tega v 

času med 18. in 23. uro v posameznem televizijskem programu Radiotelevizije Slovenija ni 

dovoljeno predvajanje TV-prodajnih oken. TV Slovenija poleg tega ne sme prekinjati 

programskih enot, kot so na primer celovečerni ali televizijski filmi (razen serijskih filmov, 

nanizank in razvedrilnih oddaj), dnevnoinformativnih oddaj in oddaj, ki imajo kulturni, 

umetniški, znanstveni ali izobraževalni značaj, s televizijskim oglaševanjem in televizijsko 

prodajo, ne glede na dolžino trajanja posamezne programske enote iz tega člena. Za 

komercialne TV-programe te omejitve ne veljajo. 

Kljub temu je na TV Slovenija oglasov in TV-prodajnih oken veliko in so za gledalke in gledalce 

moteči. O tem pričajo tako vaš kot tudi drugi odzivi gledalcev, ki prihajajo praktično vsak mesec. 

RTV Slovenija ima glede tega precej omejene možnosti. Od oglaševalcev lahko zahteva, da 

spoštujejo vse zakone in tudi Pravilnik o poklicnih merilih in načelih novinarske etike v 

programih RTV Slovenija, ki podrobneje določa pravila oglaševanja. Ne more pa preverjati 

resničnosti vseh trditev ali kršitev posamezne področne zakonodaje (denimo o prehranskih 

dopolnilih), za katere so pristojne inšpekcijske službe. Žal tudi sistem inšpekcijskega nadzora ne 

vključuje samodejnega obveščanja medija, v katerem je inšpekcija zaznala kršitev, kot je tudi 

pojasnjeno v odgovoru. 

Vsekakor menim, da bi področje oglaševanje in TV-prodajnih oken terjalo več širših družbenih 

razprav in sistemskih ukrepov, od podrobnejše pravne ureditve posameznih področij in 

medijskega opismenjevanja občinstva o pasteh oglasnih sporočil in TV-prodaje do financiranja 

RTV Slovenija, vključno s tem, ali naj se RTV Slovenija sploh financira tudi z oglaševanjem in 

prodajnimi okni in, če da, kolikšen naj bo ta delež. 

Upam, da bodo tudi vse bolj množični odzivi gledalk in gledalcev RTV Slovenija spodbudili to 

javno razpravo in za njo seveda tudi ustrezne ukrepe. O tem bom poročala tudi pristojnim 

komisijam Sveta RTV Slovenija. 

 

»Na HRT so med kvizom samo kratke reklame« 

»Danes po 9. uri ste bili na radiu v živo. Pridružujem se mnenju poslušalke, ki meni, da so reklame 

za Biostile od ga. Kosmina nepotrebne in zavajajoče. Kot nacionalna RTV bi morali biti bolj 

selektivni. Da ne govorimo o EPP bloku na TV, ki je najdaljši od vseh RTV-hiš med oddajami, na 

nacionalni ali komercialni hiši. V jutranjem programu Dobro jutro je reklam skoraj toliko kot 

programa, tako da ga sploh več ne gledam. Prav tako pa tudi oddaje gledam za nazaj prav zaradi 

https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=ZAKO6225
https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=ZAKO6225


38 
 

EPP blokov, da zaradi predolgih reklam ne pozabim, kaj spremljam. Moji starši se pritožujejo, 

saj so 90 +, da zaradi reklam težko spremljajo kviz z Mariem, da so na HRT med kvizom samo 

kratke reklame. Na drugem programu pa pretežni del programa zasedajo napovedniki. Samo da 

zapolnite program, ne vem, če to sploh kdo spremlja. Hvala za odgovor, upam, da boste začeli 

upoštevati mnenja poslušalcev in gledalcev, saj ste tukaj zaradi nas.« (L. J.) 

Poleg skupnega odziva vodstva TV Slovenija in Službe za trženje TV-programov in oddaj ter 

odgovora varuhinje z mnenjem (oboje je objavljeno zgoraj), je varuhinja gledalki posredovala 

še odgovor vodje Službe za trženje TV-programov in oddaj. 

Vodja Služba za trženje TV-programov in oddaj Andrej Tekavec  

RTV Slovenija se poleg RTV-prispevka financira tudi iz drugih virov, eden od njih je oglaševanje. 

RTV Slovenija svojim naročnikom ponuja osem radijskih programov, sedem televizijskih 

programov in spletni portal. Z zakonom so določene tudi številne obveznosti RTV Slovenija, 

prihodki od oglaševanja pa omogočajo, da se na naših programih predvajajo tudi vsebine, ki jih 

sicer zgolj iz RTV-prispevka ne bi bilo mogoče financirati.  

Novela zakona o avdiovizualnih medijskih storitvah za TV Slovenija določa, da obseg 

televizijskega oglaševanja v televizijskem programu ne sme preseči 15 odstotkov časa med 6. 

in 18. uro ter 15 odstotkov časa med 18. in 24. uro. Za razliko od TV Slovenija imajo konkurenčne 

televizije za oglaševanje na voljo 20 odstotkov časa med 6. in 18. uro ter 20 odstotkov časa med 

18. in 24. uro. Ne bo torej držalo, da ima TV Slovenija daljše oglasne bloke kot komercialne 

televizije, tudi ne, da je v oddaji Dobro jutro več oglasov kot programa, saj je – kot pojasnjeno 

zgoraj – oglasni prostor na TV Slovenija jasno omejen z zakonom. 

V zvezi s primerjavo s HRT pa le na kratko pojasnjujemo, da HRT iz naslova prispevka pridobi 

občutno več sredstev kot RTV Slovenija, saj je število naročnikov bistveno večje, posledično je 

program TV Slovenija bolj odvisen od tržnih prihodkov, še posebej v času, ko stabilno 

financiranje ni zagotovljeno. Kakovostna televizijska produkcija pa je stroškovno enako 

zahtevna – ne glede na to, ali se ustvarja za manjši (slovenski) ali večji (hrvaški) trg. 

 

»Na radiu, če začneš poslušati na sredini, ne veš, da gre za oglas« 

»Na Valu 202 sem slišal zavajajoč oglas za Biostile z neko Herto Kosmina. Vsi vemo, da gre za 

plačan oglas. Na televiziji je to vsaj ves čas lahko označeno kot oglas, na radiu pa, če začneš 

poslušat na sredini, ne veš, da gre za oglas. Oddaja je, kot da gre za strokovno oddajo, čeprav je 

veliko zavajanja ... Lahko bi razmislili na RTV SLO o kakem internem aktu, ki bi prepovedoval 

oglase, ki so evidentno, dokazljivo in namensko zavajanje.« (M. K.) 

»Sem redna poslušalka vašega programa že (najmanj) 20 let. Program mi je všeč, dokler ne 

slišim glasu gospe Kosmina. Ob tem /…/ glasu seveda takoj preklopim na drug program. Kako je 

možno, da še zmeraj poslušamo dotično gospo, če: 

Herta Kosmina, "zvezdnica" oglasnih oddaj za prehranska dopolnila Biostile, je zelo uspešna 

prodajalka. Prihodki podjetja Biostile, katerega solastnica je, so se od leta 2019 že vsaj 

početverili. Tudi dobiček iz poslovanja vsako leto raste. In to kljub temu, da mora podjetje redno 



39 
 

plačevati kazni, ki jim jih zaradi zavajajočega oglaševanja izreče zdravstveni inšpektorat. /…/ 

Škoda, da zaradi Herte izgubljate poslušalce.« (N. V.) 

V. d. odgovornega urednika Vala 202 Nejc Jemec 

Oglasna oddaja je kot oglasna vsebina označena na začetku in ob koncu predvajanja. Podobno 

torej, kakor so označeni tudi oglasni bloki. Pri presojanju o (ne)primernosti se lahko opremo na 

veljavne zakonske predpise in interne akte RTV Slovenija. Skladno s prodajnimi pogoji za 

oglaševanje v programih, RTV Slovenija ne prevzema odgovornosti za vsebino oglasov ter 

resničnost trditev v njih. Odgovornost za to v celoti prevzema naročnik. Sicer lahko RTV 

Slovenija zavrne oglas, če je njegova vsebina v nasprotju z veljavnim zakonom o medijih in 

zakonom o avdiovizualnih medijskih storitvah, zakonom o varstvu potrošnikov in drugimi zakoni 

oziroma podzakonskimi akti, ki urejajo področje trženja in oglaševanja, vendar pa mora biti 

nasprotje s predpisi dokazano oz. določeno s strani pristojnega organa. RTV Slovenija ne more 

presojati skladnosti vsebine oglasov, npr. na področju zdravja, kjer ima pristojnost nadzora 

zdravstveni inšpektorat. Kot javni zavod zagotavljamo enake pogoje oglaševanja vsem 

naročnikom ter skrbimo, da je tudi oglaševanje v skladu s programskimi načeli RTV Slovenija. 

Vsako dokazano kršitev teh načel obravnavamo resno, predvsem pa delujemo tudi preventivno 

in vsakega naročnika pozovemo k umiku ali spremembi oglasa, če zaznamo, da bi lahko prišlo 

do kršitve zakonskih predpisov ali programskih standardov, kar smo naredili tudi tokrat. 

 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

V. d. odgovornega urednika je podrobno pojasnil možnosti za zavrnitev objave oglasa oziroma 

oglasne oddaje. Razumem vašo nejevoljo zaradi oglasnih oddaj. Niste edini, ki ste se obrnili na 

varuhinjo z mnenjem, da vas oglasne oddaje odvračajo od poslušanja programov Radia 

Slovenija. Podobno kot pri TV-prodaji bi bila tudi pri radijskih oglasnih oddajah primerna in 

potrebna širša javna razprava in javna razprava odločevalcev (na ravni države, ki je 

ustanoviteljica RTV Slovenija) o oglaševanju v programih RTV Slovenija.  

Glede označevanja oglasne oddaje bi bilo seveda zelo primerno, če bi tudi Radio Slovenija našel 

možnost označevanja oglasne oddaje ves čas njenega trajanja. TV Slovenija je to storila in sedaj 

ves čas trajanja oglasne oddaje gledalce na to opozarja napis na zaslonu. Pri radijski oglasni 

oddaji rešitev z napisom seveda ni možna, morda pa se vendar najde kakšen način za jasnejše 

ločevanje oglasne oddaje tudi med njenim predvajanjem. 

 

 TEHNIČNE ZADEVE 

Dnevnik, 10. 6.: Tehnične težave pri vremenski napovedi  

»Današnja vremenska napoved 10. 6. v Dnevniku in animacija za 7. 6. Bravo vsa čast vam. Res 

ste najboljši.« (G. H.) 



40 
 

 

Urednica Uredništva dnevnoinformativnih oddaj TV Slovenija Maša Tomažin Hladen 

Težava je bila s sistemom, zato nova grafika ni bila naložena. 

 

 DODATNO POJASNILO VARUHINJE 

Očitno je šlo še za eno v vrsti težav, ki jih od konca marca povzroča nov produkcijski sistem. V 

uredništvu napake popisujejo in s tehničnimi vodji sproti odpravljajo. Varuhinja vse pritožbe 

zbiram in obravnavam kot kršitev programskih standardov, saj so te tehnične težave pogosto 

razlog za vsebinske programske napake, torej razlog za kršitev programskih standardov. Vse 

napake objavim tudi v mesečnih poročilih, ki so dostopna tukaj, vsak mesec po objavi 

mesečnega poročila nanje opozorim tudi na kolegiju direktorice TV Slovenija in na seji Komisije 

sveta RTV Slovenija za programske standarde. Opažene težave praviloma odpravijo, napakam 

tudi prilagajajo delovni proces, se pa pojavljajo nove. A upam, da jih bo sčasoma vendarle vse 

manj.  

 

»Katastrofalno poslabšanje podnapisov pri informativnem programu« 

»Zadnje čase opažam katastrofalno poslabšanje podnapisov pri informativnem programu - ne 

mislim na prevode, ampak na spremno besedilo k prispevku. V prilogi pošiljam nekaj primerov, 

se pa zadeva ponavlja večkrat dnevno, pogosto celo večkrat v isti oddaji. Zadnji s predsednico 

ter tisti s Prodijem sta nekoliko za šalo, šlo je za samo za zakasnitev, kar ni tako hudo kot pri 

ostalih. 

Precej primerov bi rešili že z nekim avtomatskim preverjanjem črkovanja, že npr. MS Word bi 

ujel precej napak (seveda za ta namen ne uporabljate Worda, ampak navajam kot primer), nekaj 

pa je popolnih kiksov, kot npr. Ursula, ki naj bi bila vodja reaktorja? To bi povprečno razgledan 

človek moral opaziti, da nekaj ni prav. Skratka, tovrstne napake ne pritičejo javni RTV, včasih se 

to ni dogajalo oz. je bilo izjemno redko.« (J. P.) 

https://www.rtvslo.si/varuh/


41 
 

 

V. d. producenta Informativnega programa TV Slovenija Andrew Tom Tomanič 

Težav s podnaslavljanjem je vedno manj, seveda se iščejo rešitve za težave in pa kombinacija 

podnaslavljanja v režiji in v montaži, odvisno od časovne komponente nastanka prispevka. 

Sistem postaja stabilnejši ravno z odpravo napak in pričakujem, da bo tovrstnih težav vedno 

manj in da bodo izzvenele. Ob tem pa seveda ne smemo pozabiti tudi človeške komponente, 

saj je bil prehod iz enega sistema dela v drug sistem precej zahteven in se še vedno dogajajo 

tudi nenamerne človeške napake, za kar se gledalcem seveda opravičujemo in jih prosimo za 

razumevanje. 

 



42 
 

Urednica Uredništva dnevnoinformativnih oddaj TV Slovenija Maša Tomažin Hladen 

Gledalcu hvala za opozorilo in precejšen izbor napak, o katerih bom obvestila sodelavce. Z 

novim sistemom smo uvedli nekatere spremembe, kdaj pa gre tudi samo za človeško napako, 

za katero se opravičujemo in bomo še bolj pozorni, da bo takšnih primerov čim manj. 

 

  DODATNO POJASNILO VARUHINJE S PRIPOROČILOM 

Odgovoroma dodajam, da se je število napak pri podnapisih povečalo konec marca letos, ko so 

tudi v Informativnem programu TV Slovenija zamenjali dotedanji redakcijski in produkcijski 

sistem z novim, ki je drugačen, kompleksnejši in v nekaterih delih počasnejši. To je eden od 

razlogov, da so se v primerih mnogih prvin, ki oblikujejo končni izdelek na zaslonu, občasno 

pojavljale napake zaradi časovnega zamika ene od prvin končnega izdelka, v tem primeru 

podnapisa. Ni šlo torej za to, da bi avtor prispevka napačno podpisal predsednico Evropske 

komisije, temveč za to, da se je drugi del podnapisa »sprožil« kasneje, kot bi se moral, torej ob 

napačnem prvem delu, v primeru predsednice države pa sta se oba dela podnapisa predvajala 

pri napačni sliki. 

Te težave vsi sodelujoči sproti zaznavajo in odpravljajo oziroma prilagajajo delovne postopke 

lastnostim novega produkcijskega sistema. Nekaj napak pa se ob vsaki menjavi produkcijskega 

sistema pojavi zaradi privajanja zaposlenih na vse podrobnosti novega sistema. Tudi te počasi 

izzvenevajo. Zato upam, da je napak s podnapisi že manj, sčasoma bi morale izzveneti oziroma 

se zgoditi res le še izjemoma. 

Za manjkajoče ali zamenjane črke v podnapisih (Marcon, življejsko, Ratsko, do ponedeljk …) pa 

ni kriv nov produkcijski sistem, temveč programski ustvarjalci. Torej gre za človeške napake, ki 

se smejo zgoditi res samo izjemoma, zato bom uredništvu priporočila še večjo skrbnost in 

dodatno naknadno preverjanje pravilnosti zapisa.  

 

Oddaja Potepanja-- Barangolások, 25. 6., brez podnapisov 

Varuhinjo je poklical gledalec A. K. in povedal:  

»Včeraj (op. a.: 25. 6.) sem na Televiziji Slovenija 1 želel gledati oddajo Potepanja, pa je bila brez 

podnapisov. Čez kakšno uro pa je ista oddaja na TV Maribor imela podnapise.« 

 

Še pred klicem gledalca je varuhinji poslala pojasnilo odgovorna urednica TV-programa za 

madžarsko narodno skupnost Mirjana Magyar Lovrić, zato je varuhinja že ob klicu gledalcu 

pojasnila nastale težave:  

Odgovorna urednica  TV program za madžarsko narodno skupnost Mirjana Magyar Lovrić 

Danes (op. a.: 25. 6.) je bila na TVS 1 predvajana oddaja Potepanja – Barangolások  brez 

podnapisov. Takoj sem urgirala na Predvajanje TV-programov, kjer so mi odgovorili, da je 

oddaja, ki smo jo poslali iz Lendave, brez podnapisov. Takoj sem šla preverit tudi v Maribor, kjer 

naj bi bila oddaja na sporedu danes ob 16.20, tudi tam mi na zajemu pravijo, da oddaja nima 

podnapisov.  

mailto:PredvajanjeTVProgramov@rtvslo.si


43 
 

Resnično ne vem, kako je do take napake lahko prišlo, bom pa vsekakor raziskala, saj smo v 

zvezi z dotično oddajo že včeraj spraševali v Ljubljano, ali je z njo vse v redu.  

Zavedam se, da smo s predvajanjem brez podnaslovov kršili zakon in da bomo zaradi tega imeli 

veliko nevšečnosti in tudi negativnih odzivov. Za napako se vsem gledalcem, sodelavcem in 

varuhinji že vnaprej opravičujem.  

 

Ker je gledalec varuhinji zatrdil, da je imela oddaja Potepanja na TV Maribor vse slovenske 

podnapise, tako kot običajno, je varuhinja pridobila še pojasnilo glede tega: 

Odgovorna urednica  TV program za madžarsko narodno skupnost Mirjana Magyar Lovrić 

Na TV Maribor je gledalec podnapise videl zato, ker sem v izogib dodatnim nevšečnostim TV 

Maribor naročila, naj predvajajo oddajo prejšnjega tedna. 

 

 SPLOŠNO 

Neodzivnost odgovornih urednikov glede predloga vprašanj na soočenjih pred 

volitvami v Evropski parlament 

J. P. je v imenu skupine društev, civilnih iniciativ in političnih strank na varuhinjo naslovil 

pritožbo glede neodzivnosti odgovornih urednikov:   

»V imenu skupine društev, civilnih iniciativ in treh političnih strank vam pošiljam pritožbo in 

predlog v skladu s Pravilnikom o delovanju varuha pravic gledalcev, poslušalcev in bralcev ter 

uporabnikov programskih vsebin RTV Slovenija. 

Dne 14. maja sem v imenu skupine organizacij na naslov ga. Fijavž, g. Posleka in kasneje še na 

naslov ga. Gobec in ga. Rijavec poslal predlog glede vprašanj na soočenjih pred volitvami v 

Evropski parlament. Ga. Gobec se je edina odzvala in predlog posredovala ga. Rijavec, za kar si 

zasluži našo pohvalo. Žal pa nobenega odgovora nisem prejel od ostalih treh naslovnikov, pri 

čemer naj omenim, da je ga Rijavec predlog prejela celo dvakrat, saj smo ga kasneje nekoliko 

dodelali. Zaradi navedene neodzivnosti vlagam pritožbo, saj predlagatelji menimo, da takšen 

odnos in ignoriranje skupine državljanov ni utemeljen. Menimo, da je to v nasprotju s 

poslanstvom RTV Slovenija, predvsem 1. in 4. členom Zakona o RTV Slovenija in s predpisi, ki 

urejajo delovanje vaše ustanove. 

Glede na dejstvo, da je ta pritožba oz. predlog poslana v imenu širšega kroga državljanov in je s 

tem izpolnjen kriterij prisotnosti velikega javnega interesa predlagamo, da ga v skladu z 11. 

členom pravilnika obravnavate prednostno in v skladu z 12. členom izdate o svojih ugotovitvah 

tudi poročilo. 

Kot dokazilo vam prilagam zadnji dopis ga. Rijavec z dne 3. 6., katerega vsebina naj hkrati velja 

kot predlog za soočenja pred naslednjimi volitvami in tudi kot predlog vsebin, ki bi jih javni 

medijski servis RTV Slovenija moral (po našem mnenju) redno obravnavati v svojih oddajah. 

Priloga: 



44 
 

ZADEVA: Predvolilna soočenja na RTV Slovenija 

Pred kratkim je RTV Slovenija objavila anketo glede zadovoljstva z vašim programom, kar 

načeloma pozdravljamo in razumemo kot signal, da vam naše mnenje ni nepomembno in da 

nas državljane vabite k soustvarjanju programa nacionalne medijske hiše. V omenjeni anketi je 

bilo možno podati odgovore na vaša vprašanja, ne pa tudi napisati predloga ali komentarja izven 

okvirov vprašalnika. S to pobudo želimo vašo anketo nadgraditi v pomembnem trenutku 

bližajočih se volitev v evropski parlament in vam posredovati svoje mnenje, kaj lahko kot 

medijska hiša naredite, da bi pridobili naše zaupanje  v javni servis in zanimanje za vaš program 

predvolilnih soočenj. 

Verjamemo, da boste uresničili svoje javno poslanstvo in uveljavili programske standarde, v 

katerih ste zapisali: "RTV Slovenija si prizadeva za celovito ponudbo informacij, usmerjeno v 

raznolikost interesov najširše javnosti." Zato vam v nadaljevanju posredujemo vprašanja in 

teme, na podlagi katerih se bomo odločali na evropskih volitvah. Prosimo vas, da predstavnikom 

kandidatnih list zastavite vprašanja iz naslednjih tematskih področij:  

1. Uvajanje novega pandemskega sporazuma in spremembe Mednarodnega 

zdravstvenega pravilnika WHO - International Health Regulations (2005).  

2. Z vnašanjem 307 novih ali spremenjenih amandmajev v pravilnik (IHR), bi le ta postal 

zakonsko obvezujoč za vse članice WHO. Z njim se uvaja popolni nadzor nad 

informacijami in podeljuje neomejena moč odločanja generalnemu direktorju WHO 

(trenutno Tedros). Po mnenju nekaterih priznanih mednarodnih pravnih strokovnjakov, 

bi bila s tem ogrožena suverenost nacionalnih držav in temeljnih človekovih pravic, na 

primer pravica do odločanja glede posegov v lastno telo. 

(https://twitter.com/bmz9453/status/1496102543163809792). 

3. Ali je kandidatom znano, da se pred morebitno zlorabo navedenega pravilnika s strani 

mednarodnih centrov moči, država lahko zavaruje izključno z izrecno pisno zavrnitvijo 

tega pravilnika in novega pandemskega sporazuma?  

4. Analiza ukrepov vlade RS in EU (t. i. komisije) ob pandemiji; analiza ravnanja predsednice 

EU komisije Ursule von der Leyen, ki jo zaradi netransparentnega pogajanja ob nakupu 

cepiv in brisanja SMS sporočil preiskuje tudi evropsko tožilstvo. 

5. Vprašanja demokracije v EU ob dejstvu, da evropske komisije ne volimo državljani 

neposredno, čeprav ima komisija dejansko vlogo evropske vlade.  

6. Vprašanje vpletanja EU in RS v vojno med Rusijo in Ukrajino, povečevanje varnostnega 

tveganja in vpliv sankcij na gospodarstvo EU.  

7. Vprašanje podpore zelenemu prehodu: katere usmeritve EU in RS so dejansko 

namenjene ohranjanju okolja, kateri pa škodujejo okolju in gospodarstvu. 

8. Vprašanje politike EU in RS do migracij, nezakonitih prebežnikov; vpliva na kulturo in 

demografijo. 

9. Odnos do promocije idej skupnosti LGBTQ+ in javno financiranje Parade ponosa. 

10. Vprašanje o sprejemljivosti vnašanja idej transspolnosti v šolske programe. 

11. Vprašanje o testiranju poslancev v EU in RS na prepovedane droge.  

https://www.who.int/publications/i/item/9789241580410
https://twitter.com/bmz9453/status/1496102543163809792


45 
 

12. Vprašanje o sprejemljivosti tajnih programov v EU in RS, predvsem sejanja oblakov in 

spreminjanje vremena s pomočjo geoinženiriga. 

13. Mnenje kandidatov do uvajanja tehnologije 5G v luči načela previdnosti in opozoril o 

dolgoročnih vplivih na zdravje.  

14. Mnenje kandidatov o regulatornem poseganju Evropske komisije v nacionalno 

prehransko samozadostnost preko regulacije na področju kmetijstva: Ali se s temi posegi 

ogroža prehranska varnost v RS in drugih državah članicah? 

15. Kako v EU in RS zagotoviti, da bodo odločitve političnih predstavnikov temeljile na 

neodvisni znanosti in ne na znanosti, sponzorirani s strani mednarodnih centrov moči.  

To so torej področja in tematika, za katere vas kot del slovenske javnosti pozivamo, da jih 

vključite v predvolilna soočenja, če je možno, pa tudi v druge dnevnoinformativne in 

izobraževalne programe. Pri tem je še posebej pomembno upoštevanje vaših visokih 

profesionalnih načel, neodvisnosti in uravnoteženosti, ko jih imate zapisane v pravilnikih. V tem 

pogledu vas še posebej spodbujamo, da v imenu politične ali druge domnevne korektnosti ne 

spregledate mnenj in strokovnjakov, ki niso usklajeni z uradno politiko in usmeritvam evropskih 

in slovenskih oblasti. Niti kadar jih vplivne skupine poskušajo diskreditirati z nejasno puhlico 

teorije o zaroti.   

Civilna iniciativa slovenskih pravnikov 

Civilna iniciativa Tržnice ne damo 

Civilna iniciativa za elektromagnetna sevanja 

skupina Odgovoren za zdravje 

gibanje Goiniciativa Goriške 

gibanje Povezani Primorci 

Društvo za zaščito človeka in njegovih pravic 

Društvo Zdrava izbira 

Društvo indijsko slovenskega prijateljstva 

politična stranka Za zdravo družbo 

politična stranka Resnica 

politična stranka Nič od tega« 

  ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM 

Zahvaljujem se vam za poslano pritožbo glede neodzivnosti urednikov. 

Glede odzivanja pristojnih urednikov na RTV Slovenija velja pravilo, da so za stike z občinstvom 

odgovorni in pristojni odgovorni uredniki posameznih uredništev, njihovi elektronski naslovi 

oziroma stiki so objavljeni tukaj. Ostali uredniki in uredništva objavljajo stike po lastni presoji, 

javna objava ni obvezna. Odgovorni uredniki so tisti, ki morajo odgovore poiskati pri »nižjih« 

urednikih ali avtorjih. 

Kot navajate v dopisu, ste se obrnili na dve uredništvi: uredništvo Informativnega programa TV 

Slovenija (IP TV) in na uredništvo Prvega programa Radia Slovenija. Dopis za prvo uredništvo ste 

poslali trem osebam, prejeli pa odgovor T. Gobec, ki vam je odgovorila, da je vaš dopis poslala 

https://www.rtvslo.si/rtv/za-medije/vodstvo-in-odgovorni-uredniki/464482


46 
 

urednici projekta evropskih volitev Nataši Rijavec Bartha. Glede IP TV je torej vaš dopis prišel v 

roke pravi osebi, od uredništva ste prejeli tudi odgovor, da ga je prejela prava oseba.  

Ker od Prvega niste prejeli odgovora, sem za pojasnilo prosila odgovornega urednika Danijela 

Posleka. Ob tem sem ga prosila še, da pojasni, na koliko in kakšne dopise odgovarja in na katere 

ne. Odgovoril je: 

»Vedno smo odprti za predloge poslušalk in poslušalcev in jih nato v skladu z uredniško politiko 

upoštevamo. V določeni meri pa tega ne moremo storiti in dopis v prilogi je ravno tak. Pod njega 

so namreč podpisani tudi organizatorji (pred)volilne kampanje in bi naše upoštevanje njihovih 

sugestij lahko pomenilo pristransko obravnavo teme ali sogovornikov.  

Sploh v volilni kampanji so pravila za obravnavo organizatorjev kampanje zelo jasna in tudi v 

tem primeru nismo imeli nobene dileme ali dopis upoštevati ali ne.« 

Odgovorni urednik je pojasnil razlog za neodzivnost na vaše pobude. Tudi varuhinja menim, da 

so predlogi poslušalcev in gledalcev ter uporabnikov vsebin RTV Slovenija dobrodošli, ne smejo 

pa posegati v neodvisnost uredništev in programskih ustvarjalcev, niti v uzakonjena pravila 

ravnanja v času volilne ali referendumske kampanje. Ta zelo podrobno določajo Zakon o RTV 

Slovenija v 12. členu, Zakon o volilni in referendumski kampanji, Zakon o medijih ter Poklicna 

merila in načela novinarske etike v programih RTV Slovenija v točki 3. Za razliko od večine drugih 

medijev je RTV Slovenija dolžna omogočiti predstavitve vsem strankam na volitvah in vsem 

prijavljenim v referendumsko kampanjo. Mora pa pri tem še posebej skrbeti za nepristranskost 

pri vodenju soočenj in tudi v drugih oddajah ali prispevkih ter za neodvisnost pri vsebinskih 

zasnovah oddaj. To med drugim pomeni tudi, da nihče od sodelujočih v volilni ali referendumski 

kampanji ne sme vplivati na uredniške odločitve. Sugeriranje vprašanj je lahko oblika pritiska na 

uredniško neodvisnost.  

Zato v tem primeru ravnanje odgovornih urednikov ni bilo v nasprotju s poslanstvom 1. in 4. 

člena Zakona o RTV Slovenija in drugih predpisov. 

Če bi vaš dopis obravnavala po hitrem postopku, bi s tem tudi sama, s posredovanjem vašega 

dopisa uredništvom, lahko vplivala na uredniško neodvisnost. Zato sem ga obravnavala šele po 

koncu volilne in referendumske kampanje, po rednem postopku. 

 

Poročanje o letalski protitočni obrambi: »V prispevkih mnenja stroke o 

neučinkovitosti nikoli ne navedete« 

Gledalka A. Z. K. se je pritožila nad prispevki, objavljenimi na Radiu in TV Slovenija, ki se nanašajo 

na letalsko protitočno obrambo:  

»Sem redna gledalka vaših informativnih oddaj in vašemu poročanju načeloma zaupam. 

Opažam pa, da vsako leto vztrajno, nazadnje v oddaji Slovenska kronika z dne 29. 5. 2024, 

poročate o pomembnosti t. i. letalske protitočne obrambe, za katero ne obstaja enotna 

strokovna podlaga, da bi bila učinkovita v svojem namenu, kljub temu pa država za to vsako leto 

troši davkoplačevalski denar. V prispevkih mnenja stroke o neučinkovitosti nikoli ne navedete, 

temveč vedno nekritično podajate le izjave izvajalca, ki je seveda zainteresiran za pridobitev 

davkoplačevalskega denarja. 

https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=ZAKO4461
https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=ZAKO4461
https://www.rtvslo.si/rtv/kdo-smo/zakoni-predpisi-in-dokumenti/pravilnik-o-poklicnih-standardih/475078
https://www.rtvslo.si/rtv/kdo-smo/zakoni-predpisi-in-dokumenti/pravilnik-o-poklicnih-standardih/475078


47 
 

Tudi na vaših spletnih straneh poročate na enak način: https://www.rtvslo.si/radio-

maribor/protitocna-obramba-bo-od-jutri-znova-v-pripravljenosti/671825. / …/  

Sama sem o tej temi povprašala prijateljico meteorologinjo, zaposleno na ARSO, ki je potrdila, 

da zanesljivih dokazov o učinkovitosti metode ni. Prosim za objektivno in kritično poročanje tudi 

o tej temi.« 

Urednica Uredništva dnevnoinformativnih oddaj TV Slovenija Maša Tomažin Hladen 

V oddaji Slovenska kronika smo objavili vest in izjavo o protitočni obrambi. Objavili smo vest o 

tem, da dogovor o financiranju tovrstne obrambe še ni sklenjen. 

Nismo se osredotočali na za ali proti tovrstni obrambi. 

Ko bomo delali prispevek, bomo vanj vsekakor vključili tudi strokovna mnenja, ki se nanašajo 

na nedelovanje tovrstne obrambe. 

 

V. d. odgovornega urednika Radia Maribor Danijel Poslek 

Tema protitočne obrambe je bila v programih Radia Maribor večkrat obravnavana tudi z vidika 

njene učinkovitosti, tako da se ne morem strinjati z oceno, da gre za nekritično podajanje izjav. 

Hkrati opozarjam, da se pripomba sicer nanaša na približno leto dni star članek. 

 

   ODGOVOR VARUHINJE Z MNENJEM IN PRIPOROČILOM 

Glede prispevka v Slovenski kroniki je urednica pojasnila, da gre za kratko vest, ki se je nanašala 

samo na pogodbo o financiranju protitočne obrambe. Prispevek je res predstavil samo stališče 

izvajalca protitočne obrambe. Ta je izrekel nekaj očitkov oziroma dvomov o vsoti denarja, ki naj 

bi bil letos na voljo za protitočno obrambo. Zato bi v prispevku, skladno s programskimi 

standardi natančnosti, nepristranskosti in celovitosti ter Poklicnimi merili in načeli novinarske 

etike v programih RTV Slovenija morali predstaviti še informacijo države (ministrstva za 

kmetijstvo) in občin, ki sofinancirajo protitočno obrambo. Če to ni bilo možno v tem prispevku, 

bi moral(a) avtor(ica) na manjkajočo informacijo opozoriti in jo pridobiti za eno od naslednjih 

oddaj Slovenske kronike. V tem delu zato ugotavljam odmik od Programskih standardov in od 

Poklicnih meril in načel novinarske etike v programih RTV Slovenija. Uredništvo bom zato 

priporočila notranjo razpravo o spoštovanju Programskih standardov in Poklicnih načel glede 

celovitosti, še posebej o tem, da vsakič, ko objavijo očitek na račun ustanove, podjetja, države 

ali posameznika, poskušajo že za isto oddajo pridobiti odziv tistega, na katerega se očitek 

nanaša, ali pa javnost seznaniti, da bodo odziv pridobili v najkrajšem možnem času. 

Vsebinski poudarek prispevka v Slovenski kroniki pa ni bil (ne)učinkovitost letalske protitočne 

obrambe, zato bi bilo pridobivanje izjave o neučinkovitosti protitočne obrambe nepotrebno in 

celo neprimerno, saj bi v tem primeru potrebovali tudi izjavo o njeni učinkovitosti. Zato v tem 

primeru nisem ugotovila kršitve ali odmika od programskih standardov.  

Tak prispevek tudi ne bil sodil v Slovensko kroniko, temveč v katero od splošnejših 

dnevnoinformativnih ali informativnih oddaj. V nekaterih drugih oddajah in prispevkih je RTV 

Slovenija že obravnavala tudi pomisleke stroke o učinkovitosti letalske protitočne zaščite. Med 

drugim: 

https://www.rtvslo.si/radio-maribor/protitocna-obramba-bo-od-jutri-znova-v-pripravljenosti/671825
https://www.rtvslo.si/radio-maribor/protitocna-obramba-bo-od-jutri-znova-v-pripravljenosti/671825
https://www.rtvslo.si/rtv365/arhiv/175049382?s=tv


48 
 

- MMC 15. 5. 2024: https://www.rtvslo.si/slovenija/preberite-tudi/odbor-dz-ja-za-

sistemske-resitve-na-podrocju-protitocne-zascite-in-zascite-zemljisc/708397; 

- Radio Maribor 28. 6. 2023: https://www.rtvslo.si/okolje/letalska-obramba-pred-toco-

lahko-le-delno-prepreci-nevihte-ki-so-nedavno-povzrocale-veliko-skodo/676436. 

Prispevek Radia Maribor, 28. 6. 2023, je tako dopolnil prispevek z dne 14. 6. 2023, ki ste ga 

priložili v povezavi. Ta prispevek je sicer star že leto dni. Skladno s pravilnikom o delovanju 

varuha načeloma presojam le vsebine, objavljene v mesecu dni pred oddajo odziva. Ker pa se 

vaša pritožba nanaša na daljše časovno obdobje, sem upoštevala tudi tega, skupaj z drugimi 

prispevki, objavljenimi na RTV Slovenija v zadnjih letih. Med njimi jih je res največ o letnih 

pogodbah o izvajanju protitočne obrambe, nekaj pa jih je obravnavalo tudi druge oblike zaščite 

kmetijskih pridelkov pred točo in pomanjkanje dokazov o učinkovitosti letalske protitočne 

obrambe. Vaš dopis sta prebrala oba pristojna odgovorna urednika in morda pripravijo še 

kakšno daljšo oddajo ali prispevek ter celovito predstavijo letalsko protitočno obrambo. 

 

Pobuda: več pogovorov o tem, kako preprečiti nestrpnost, nasilje … 

»Toliko je slabega, nasilja med mladimi, nasilja nasploh, nestrpnosti je veliko … Rada bi, da bi 

bilo na RTV več oddaj o tem, kako to preprečiti, zakaj prihaja do tega, kultiviranih pogovorov o 

teh temah. Rada bi tudi, da RTV predstavi tudi primere dobre prakse, mlade, ki so pridni in 

uspešni, ki so lahko zgled. Pa malo več pozornosti podeželju, kmetom, pridelavi hrane bi lahko 

dali.« (D. V.) 

 

Pohvala za ozaveščanje javnosti 

»Tako nacionalni RTV SLO kot vladi RS gre pohvala ozaveščanja javnosti prek medijskih opozoril, 

glede velikokrat prehitrih prstov (marsikoga izmed nas) na socialnih omrežjih: potrebna je (bila) 

aktualna tema zdajšnje medijske akcije za preprečevanje širjenja dezinformacij. Posledice 

zapisanih/izrečenih besed so lahko ubijajoče, ubijajoče za duha, za srce prizadetega. Skupaj 

lahko preprečimo marsikatero zlobno besedo. Nemalokrat beseda zaboli bolj kot udarec roke. 

Ko stopimo skupaj, Slovenci resnično zmoremo  - vse!« (M. B.) 

 

  

https://www.rtvslo.si/slovenija/preberite-tudi/odbor-dz-ja-za-sistemske-resitve-na-podrocju-protitocne-zascite-in-zascite-zemljisc/708397
https://www.rtvslo.si/slovenija/preberite-tudi/odbor-dz-ja-za-sistemske-resitve-na-podrocju-protitocne-zascite-in-zascite-zemljisc/708397
https://www.rtvslo.si/okolje/letalska-obramba-pred-toco-lahko-le-delno-prepreci-nevihte-ki-so-nedavno-povzrocale-veliko-skodo/676436
https://www.rtvslo.si/okolje/letalska-obramba-pred-toco-lahko-le-delno-prepreci-nevihte-ki-so-nedavno-povzrocale-veliko-skodo/676436


49 
 

STATISTIKA 
Naziv OE JUNIJ 2024 MAJ 2024 JUNIJ 2023 

PPE TELEVIZIJA SLOVENIJA        

SKUPAJ 63 90 53 

Informativni program 23 46 27 

Kulturno umetniški program 12 11 6 

Razvedrilni program 4 12 4 

Športni program 20 4 1 

Program plus 0 0 0 

TV Koper/Capodistria 0 0 1 

TV Maribor 0 0 0 

Ostalo  3 17 14 

PPE RADIO SLOVENIJA       

SKUPAJ 12 3 10 

Radio Prvi 9 1 9 

Val 202 1 1 0 

Ars 0 1 1 

Radio Koper 0 0 0 

Radio Maribor 0 0 0 

Radio SI 0 0 0 

Ostalo 2 0 0 

RTV - PROGRAMI ZA NARODNI SKUPNOSTI       

SKUPAJ 0 0 0 

TV Capodistria 0 0 0 

Radio Capodistria 0 0 0 

TV studio Lendava 0 0 0 

Pomurski madžarski radio (MMR) 0 0 0 

PPE MMC       

SKUPAJ 44 45 28 

Novinarske vsebine 7 14 4 

Uporabniške vsebine 36 31 24 

Storitve 1 0 0 

RTV SLOVENIJA       

SKUPAJ 91 62 83 

Jezikovna kultura 5 7 4 

Oglaševanje 12 6 1 

Dostopnost in prilagojeni programi 0 6 1 

RTV-prispevek  9 2 3 

Tehnične zadeve 13 6 3 

RTV SLO -  splošno 12 11 4 

Svet RTV Slovenija 0 0 12 

Varuhinja 2 2 3 

Ostalo  1 2 2 

Zavrnjena obravnava 40 20 50 

VSI ODZIVI 212 200 174 

  



50 
 

Elektronska 
pošta
74%

Spletni 
obrazec

12%

Pismo
1%

Telefon
13%

Statistika po vrsti odziva 

 

 

SKUPAJ 212 

Pritožba 33 

Mnenje 100 

Vprašanje 22 

Pohvala 12 

Pobuda 5 

Zavrnjeno 40 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 

 

 

 

SKUPAJ 212 

Elektronska pošta 156 

Spletni obrazec 26 

Pismo 3 

Telefon 27 

Pritožba
16%

Mnenje
47%Vprašanje

10%

Pohvala
6%

Zavrnjeno
19%

Pobuda
2%


